|
|
|
|---|---|
|
Tjena Var och kollade på en 95:a 525 som såg fin ut och med ca 11-12.000 på mätaren. Men den var kobent, alltså bakhjulens överkant lutade inåt lite väl mycket. Normalt? De däringa "silentblocken" brukar bytas vid typ 17-18.000 eller? | |
|
Silentblock kan ta slut fortare än så dessvärre... Är bilen sänkt så blir den kobent (positiv cambervinkel) och det är inte justerbart på E34 så det får man leva med. MEN om man tycker om att köra fort när det svänger så är det ju bara bra med positiv camber! Blir ju bara mer anliggningsyta på däcken i kurvorna, kolla på bilarna i STCC. På min E39 så är det ställbar camber bak så när jag gjorde in fyrhjulsinställning så upptäcktes det att jag hade för LITE positiv camber på ena bakhjulet. Ja, jag kör raskt fram för det medsa och nöter således däcken mest på insidan... men det ska va så... En -95 525 är en MYCKET bra bil men det finns MÅNGA att välja mellan då importbenägenheten på denna varit/är hög. Välj en som har ordentlig dokumentation och gå på känsla därefter. Magnus M, BMWcs NORD |
|
|
Jag förstår. Man börjar tänka på gamla Cittror, fast där lutar hjulen åt andra hållet. Håller med om att -95 och -96 är mycket fina bilar. Det känns som en helt annan bil än tidigare årgångar. Inredningen verkar betydligt stadigare och hela bilen känns mer solid, går dessutom tystare. Är det bara inbillning eller har de höjt kvaliteten från -95 och framåt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.