|
|
|
|---|---|
|
Vintern och framförallt mörkret närmar sig och jag tänkte slippa böket med att montera dit 3x fula extraljus. Är det någon som har erfarenhet av Xenonkit från Hova? De har fått in en ny modell med kombinerad tändare och ballast i samma enhet. Har inte sett eller hört någon som har konverterat med hovas kit. Åsikter och erfarenheter mottages tacksamt. Bilen det ska monteras på har reflektorstrålkastare med vanligt spridningsglas. Blir det någon skillnad på ljusbilden gentemot standard helljus? Kitet i fråga. Länk // Erik | |
|
Det är precis samma grejer du kan köpa på eBay för knappt halva priset. Har konverterat flertalet bilar utan problem. MVH Christofer |
|
|
Aha... har aldrig varit någon storsurfare på eBay. Får glutta lite där! Tack för tipset! // Erik |
|
|
Länk Här har du t.ex. for ca. 450:-inkl. frakt... MVH Christofer |
|
|
Har beställt och betalat med PayPal... farligt det där -det var ju så enkelt! Tack så mycket för tipset! 419,50kr blev det :) // Erik |
|
| Kom på en sak... Det där med tull och moms från USA, är det nåt du har koll på? :) | |
|
Mindre paket brukar slinka igenom, de brukar ofta ange ett lägre värde. I värsta fall får du betala en dryg hundring i tull och moms, Postens tullavdelning ordnar isf det... MVH Christofer |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag fick betala när jag beställde Ballaster från vvme.com som är i USA med skickar direkt från Kina, Nästa gång jag beställde varningssläckare var det ingen avgift så det är lite lotteri. 150 spänn eller nått sånt har jag för mig det kostade i avgift. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag tror att det är samma i mitt fall, att det skickas från kina alltså. 150 pix var inte på farligt... Fortfarande hälften så dyrt som i Sverige. Var det ballasterna från Kina som gick sönder för dig Hasso? | |
|
Tullavgiften är 3,5%, sen betalar man 25% moms på tullavgift, varuvärde och fraktkostnad. Posten brukar ta en avgift på 50:- för klareringen. När jag beställt mindre paket med bildelar från tredje land så har jag sluppit avgifter 9 gånger av 10. Även större paket har slinkit igenom, men chansen är mindre. MVH Christofer |
|
|
För att förtydliga, ovanstående gäller endast när varorna beställs från tredje land. Inom EU blir det inga avgifter. MVH Christofer |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det var de DYRA ballasterna från Xenonkungen som gick sönder 2 ggr fick en ny på garantin men den gick sönder efter 10 -15 ggr. Jag kör sällan på kvällen. Jag har "billiga" Kina ballaster på dimljusen som jag använder mera och dessa har funkat OK så jag beställde nya sådan istället från vvme och det var bättre än den sats jag köpte från Xenonkungen för ett par tusen kronor. Dessa tänder snabbare än de dyra från Xenonkungen obs köp inte slimmad/digital version som belaster ljusmodulen mera om du ska ha dom på BMW och kan börja blinka då startströmmen är högre vilket inte transistorn gillar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Crille; okej, det blir ju inte så många kronor om grerjerna fastnar i tullen då. Hasso; Kollade lite närmare och det är vvme.com som grejerna jag beställde kommer från oxå. Får hoppas att det håller. Ska bara ha till helljuset, ingen bmw. En S70 från -99 ska de sitta på. Sitter väl inte så avancerade grejer som en ljusmodul på dem va? ;) // Erik |
|
|
Har nu monterat kitet, blev ju jäkligt bra! Lyser ungefär lika mycket som 4st 100w big knickare! Det enda jag har att klaga på är nog att det tar lite för lång tid för lampan blir helt varm och lysa med full styrka. Tänkte beställa med digitala ballaster först, men det fanns "bara" med 35w och jag ville ha 55w. Hasso, jag har hört att vissa har bytt till en starkare säkring för helljuset. Vet du nåt om det? // Erik |
|
Säkring till ljus, finns inte på bilar sedan många år, kablarna brinner upp istället :) Däremot så kan man ju reläa matningen om man vill. Vet inte hur Volvo har det idag med jag vet att på de gamle så smälte lampvarningsmodulen ned ofta om man tryckte i 100 wattare i standard ljusen. Nu är det ju bara 55 watt så det ska nog inte vara några problem, däremot så fick polaren problem med dessa på en X5, ljusmodulen orkade inte tända 55wattarna. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.