|
|
|
|---|---|
|
Hej, fick idag ett fel på min E39 540 -96a men vänstra blinkersen. - När jag blinkar höger, så blinkar det höger, precis som det ska. - När jag blinkar vänster, så blinkar det vänster, precis som det ska. - När blinkersen är avstängd, "neutralt" läge, blinkar det fortfarande vänster. Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja leta, för vet inte om styrenheten hara något med blinkerserna att göra heller, om det är den det kan vara fel på isåfall, eller om det bara är spaken vid ratten som är fel på. Någon som har haft något liknande fel på sin bmw, eller har något tips? Tack på förhand Alex | |
|
Hej Alex, jag hade exakt samma problem nyligen på min -98:a. Felet satt i blinkersspaken, den är mycket lätt att plocka bort, bara lossa den övre och undre rattkåpan, blinkerspaken är bara intryckt, sitter med två plastsnäppen, bara att dra rakt ut, när jag lossade kontaktstycket så slutade det att blinka. Jag tog isär själva blinkersenheten, den var ihopskruvad och lätt att dela. Jag hittade inga direkta fel, men efter en regöring så fungerade det igen. MVH Tommy P |
|
|
Hej Tommy och tack för svaret! Gjorde precis som du sa och det fungerade jättebra, så då blev jag glad! Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.