AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.853

Bästa pris/rabatt på bensin?

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Hej! Nu när man har blivit lycklig ägare av en 540iA touring har jag inte helt ologiskt börjat fundera på bränsleutläggen. Speciellt nu, en dryg vecka efter köpet, då bilen har en genomsnittsförbrukning på 1,5 l/mil. ;) Min förra bil hade en genomsnittsförbrukning på ca 0,97 l/mil och jag har räknat med att BMW'n i förlängningen (när blyfoten har tröttnat en aning) skall dra ca 1,3 l/mil vilket gör en differens på ca 0,3 l/mil. Jag kör omkring 2.000 mil per år och med dagens bensinpris innebär det en ökning med ca 6.000 kr per år (= 500 kr/mån) när det gäller "bensinkontot".
Numera är det dessutom endast 98 oktan som gäller mot tidigare 95...

Det jag tänkte fråga Er kära BMW-ägare är om Ni har några intressanta rabatter eller liknande som man kan skaffa sig (medlemskap, kreditkort o.s.v). Berätta gärna hur många öre per liter Ni sparar och på vilka bensinstationer det gäller. Tack på förhand!

Hade varit coolt med ett BMWPower bensinkort som med en bra rabatt på bensin fungerade på ett eller ett par stationer i Sverige. Kanske inte är en omöjlighet om flera är intresserade (3 öre/liter till BMWPower?).

roadZter
-:BeeMWe:-
Här i Uppsala kan man tanka för 7 kr/l, vet dock inte om det är 95 eller 45 oktanig bensin från Estland :)

10 liter bensin på 4 mil...

Ralle77
7 kronor/liter låter utmärkt!! Vilken bensinstation i Uppsala är det? Jag bor nämligen också där och min 740 suger i sig halva löningen...95 liter tank => 665 spänn fulltank vid 7kr/l!!
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Medlemskap i Villaägarna eller Skattebetalarna berättigar till 25 öre kassa eller 15 öre Tankomat rabatt hos Shell. Q-Star har också förhållandevis "låga" priser, men de "får" ju inte etablera sig i storstäder:( OK är ju ett annat alternativ om man är medlem (gratis). Återbäring en gång om året på tot. summan som du handlat för. Har dock inte brytt mig om att räkna om jag tjänar på det.

Hehe man lämnar bilen nånstans och hämtar den en timme senare fulltankad. Vart eller vilka som gör detta vet jag inte, betalar hellre en 10 kr/l för att vara på den säkra sidan att man får ha kvar sin bil.

Eller skaffa Shell kort och tanka på Bilisten mackar. De har redan lågt pris samt att du får Shell rabatt när du tankar... =)

.sig
Kör fort och må bra.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jagade förut runt på örena sen insåg jag att jag förlorade mer på att köra på priset. Tankar Statoil med 24 öre/liter. Bensin finns mer på macken, bara att tanka och se glasd ut när man åker åtta har även du upptäckt min käre DZ:)
Hua nej jag åker aldrig mer in på Shell, deras tvätt bröt av min antenn på 320n, gick in till dem lätt upprörd och butikschefen var otrevlig och nonchalant mot mig som kund.

Åker jag förbi en jetmack tankar jag där...

Det var tråkigt att höra.... tidigare när jag var tankade mycket använda jag Shell.... ringde dit och klagade för att rabatten var så dålig och vips fick man 15 öre till.... =)

Nu slipper jag tänka på vad soppan kostar .. firman betalar som tur är ... =)

.sig
Kör fort och må bra.
Po
18
Power
330Ci -02
Jag tankar på Jet, tror att dom är billigast i Stockholm. Det negativa med Jet är att dom inte har grön 98. Men man kan köra på 95, man får bara inte ut max effekt. Ska jag ha grön 98 tankar jag på volvo-mackar. Jag vägrar tanka på stora bolag som tex shell, statoil mm, pga deras kartellbildning.
Är det någon som vet hur mycket effekt förlust det är mellan grön 95 o 98?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Shell är bra billiga här i stan 8.91 tror jag dom låg på nu
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är inte Jet alltid billigast normalt ??
Rabatten i pumpen är nog det bästa.

MVH
Hasso
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Var ligger det en billig mack när man lider av soppatorsk?
JET är inte billigast.. de är billigare om man tankar med kontanter .. men så fårt du har kort hos någon annan tex Shell, OK mm så ligger du under JETs pris, förutsatt att du tankar på obemanade stationer.

//Shike

.sig
Kör fort och må bra.
mackan325
Sommarjobbade på Statoil för 5-6 år sedan, har fortfarande personalrabatt, 40 örer litern. Funkar utmärkt även på deras tankomater med 25 öre lägre pris i utgångsläget.
Det är ju kanon ... Glömde bort att min sambo har samma rabatt fast på Hydro .. hehehe... bra att veta i framtiden ... =)

Mitt råd.. skaffa en respektive som jobbar på en mack... =)

.sig
Kör fort och må bra.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
DinX tar 9.09 för 95 okt idag den 020702
bmwracer
gå med i motormännen så får du 30 öre litern rabatt på statoil. det har iallafall jag. då blir det samma pris som på jet. fördelen är ju att statoil finns överallt
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
I Kumla- Örebro så är alltid Jet minst 20 öre billigare än Ok minipris och 45-50 öre liter billigare än övriga större bensin bolag. Om det inte är lokalt priskrig eller når sånt för då var Ok 5 öre billigare än Jet men det har hänt en gång.
Jag passerar tre olika bolag + jet när jag åker till jobbet och brukar roa mig med att jämnföra.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.