|
|
|
|---|---|
|
Hej! Info om min E39: -BMW 530IA, Svart, fullt M-sportpaket, 2002, 15000mil, Svensksåld, Fullservad på BMW, svart helskinn, Stora Navi 16:9 professional, Hifi professional med DSP, Taklucka, Nya Dunlop däck 8mm, ca 50mil från och till jobbet. Försäkringsbolaget vill ge mig 90.000kr Jag tycker det låter lite när man ser sig omkring. Har ju Stora navin, Hifi/DSP, taklucka osv Tacksam för hjälp! Mvh Lalle | |
| Glömde att säga att bilen ska lösas in efter inbrott där ratt, navi och Xenon strålkastare stals! | |
|
Min 540 -01 med 13.000 mil utan taklucka och skinn men med bensinvärmare och i övrigt samma utrustning råkade ut för samma sak som din bil. 105.000 kr fick jag till efter att förkastat försäkringsbolagets första bud. |
|
| Fick behålla mina sommarfälgar för bilen stod på vinterfälgarna. Det kommer säkert vara samma sak för dig så åk och skruva av dina sommarfälgar om de har ett högre värde än vinterfälgarna. | |
| Hur mycket lyckades dom vandalisera bilen för att repkostnader skall uppgå till dessa nivåer? Låter trist att en sådan fin bil skall gå i graven pga det. | |
|
De löser in bilen pga av det? Visserligen en ny Navi kostar 40papp, xenon är väl 5000kr styck, Ratten kostar väl kanske 4-5000 inkl airbag Min 540 -01 fick förra ägaren navin stulen, det kostade 40000kr sen krockade jag lite och de bytte lysena och lackade huven och div annat, det landade på 60000kr totalt bara det. Min gamla 530 fick xenon stulna och rutan paj, de lackade om huven och fronten, vet inte vad det gick på men säkert en hel del. Jag har alltid haft IF på bilarna Nu var ju inte det din fråga utan om 90 papp är rimligt, mja, lite lite kanske, men förvänta dig inte mycket mer, M-paketet gör din bil värd lite mer, men inte speciellt mycket. Jag sålde min 530 utan m-paket, 14000 mil för 80papp för 2 år sen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Denna 530D skulle kosta 127 tusen att repa på BMW i Örebro 2008-09. Länk Länk Länk Länk Länk BMW vägrar att skarva kablar pga garantier mm utan byter hela kabelhärvorna vilket är ganska tidsödande och rätt mycket jobb. Polaren räknade på denna och hamnade nära nog på 95-100 med enbart nya delar har betydligt lägre timkostnad än BMW. Notera att den gick på försäkringsbolagauktion en bit över 50.000, vi var med till 48, där gick smärtgränsen för vad som var vettigt. Bilen länsades på en lackeringsverkstad, så front och lysen kom fram senare men var inräknade som saknade i offerten. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| H> tycker 90k låter bra för en 2002. | |
| rep. skulle gå på 116000kr BMW i Solna... | |
|
Begagnad ratt o navi + nya xenon kostar väl max 15-20 kkr. Kan du inte deala till dig bilen + ca 50 kkr... Om man trivs med bilen så borde det vara intressant. |
|
|
Har en BMW 540 -98 som hände samma sak med... såg det för ungefär 30 min sen, de hade tagit framlyktorna, radion och försökt med airbagen men misslyckats...vad tror ni kommer hända? lite diverse repor uppstod men det lär dom kanske inte bry sig om....så jävla less... tacksam för alla svar |
|
|
"Intressant" det här måste jag säga att försäkringsbolagen ofta verkar föredra inlösen av hela jäkla bilen efter stölder av typen "ratt, navi och xenon strålkastare". Mycket irritererande och oroväckande att den här typen av stölder blivit så vanliga! :-( Känns ju som att det kan hända i princip när som helst i Stockholm. Dvs, råkar man ut för en sådan här stöld så riskerar man förlora hela jäkla bilen!? Navigator och xenon verkar ju inte så allvarligt tycker man men försäkringsbolagen (och BMW) bedömer tydligen det hela annorlunda. Det här är ett stort hot mot oss BMW ägare. Om man skulle råka ut för ett tvångsinbyte av den här formen är ju risken stor att man väljer ett helt annat bilmärke bara för att undvika bli bestulen igen. Man förlorar i princip alltid pengar på inbyten. De tar ju tex sällan hänsyn till dyra kostnader man kan ha haft för att reparera eller fräscha upp bilen. Kanske är dags att hitta riktiga larm experter för oss i Stockholm. Investera några tusenlappar på utökat larm skydd för att komplettera vad man har nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.