AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.047

Varför inte köpa en M3 E46 -01?

835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Alltid önskat mig en M3 E46 sedan den föddes på jorden. Istället för att ställa av 330in över vintern skulle man kunna byta upp sig innan vintern och ställa av en M3 istället.

Nu börjar det dyka upp riktigt förhållandevis "billiga" M3 E46 -01:or i annons, flertal mellan 155-180", kan någon tala om för mig varför jag inte ska köpa en sån?

Är dom endast billiga för att dom är full av barnsjukdomar och skit eller?
Kolla upp bilarna. Du kan absolut köpa en sån. En grym bil som håller riktigt bra. (Vid rätt skötsel såklart).

Kolla upp historik och bedöm skicket. Känns allting bra så är det bara slå till. Ett tips är att inte provköra förrän du kollat allt. Provkör du den så kommer du bli blind för verkligheten. (kärleken är blind)
835
När man kollar upp de flesta så har de haft extremt många ägare. 2-3ägare per år verkar inte vara ovanligt...

En M3 som haft 1 ägare per år verkar vara typ det bästa man kan hitta i den här prisklassen...

Provköra sist var nog ett bra tips :)
mi
130
mickaellllll
BMW 520 e61 -08
bmw 3,0SI -75
BMW gran tourer 220d xdrive -16
min har haft 10 ägare med mig , sen har den varit på nån bilfima innan
835
Någon som känner till denna bil och firma? 16.000mil är mkt, men är den skött kanske den håller ihop ett tag till ?

Länk
-A
116
-AL-
Z3M Coupe x2
E53 3.0
E36 cab mint
V70 2.5T
Den sista du länkar till har varit ute i flera omgångar. Verkar inte lättsåld. Har dock ingen aning om skicket.
835
Jo, har sett den i flera omgångar oxå, flera gånger utannonserad av firma och mellan varven utannonserad av privatperson och annonserad under flera olika priser... känns inte riktigt seriöst.

Men den har rätt utseende för min smak, annars hade jag inte övervägt den alls... önskar jag bodde närmare.

Någon på forumet borde ha kollat på den tidigare eller rent av ägt den.
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Barnsjukdomarna bör nog vara åtgärade på en nästan 10 år gammal bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.