AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.768

Varning för denna 330ci cabrio TPP013

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Var och tittade på den här bilen häromdagen: Länk

Alla varningstecken på en och samma bil. Enl. Transportstyrelsen importerad, 13 ägare. Bilfirman hävdar svensksåld och visade upp svensk servicebok med ett antal stämplar (typ Steffes korv och bilservice), olika stämplar men samma handstil på miltal i olika kulspetsfärger. Leveranskontroll gjord i Sverige...

Fälgarna har helt fel offset och alla skärmkanter skadade av att däcken slagit i. Rost i karosskarvar. Trasigt tredje bromsljus. Hål i kofångare, repor och lackarbete nödvändigt. Sjaskig inredning med tuggummi fastkletat i mittkonsoll. Ordentliga vibrationer vid färd. Defekt bromssystem, vissa tillfällen var jag tvungen att trycka pedalen i botten för att få bromsverkan, ibland fanns det dock tryck. Lysande antispinn-lampa. AC ur funktion. Höger dörrsida med HK-diskant, vänster utan.

Motorn låter bra och transmission ok. Fin suflett. Jag fick intrycket av att detta är en bil som gått minst 30000 mil och som vanvårdats ett antal år.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
16.558
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kommer göra sig utmärkt i förorten. För vissa räcker det.

-------
//Lövet
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Jag letade länge innan jag hittade en fräsch 330 cab, 8 av 10 bilar är inte välskötta, så enkelt är det, även om säljaren hävdar motsatsen.

Mvh Henrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Edit: Många verkar tro att en full servicebok = välskött bil, men det krävs mer än så.

Mvh Henrik
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Klart att det är en importbil.
Tillverkad -00 och intagen till Svedala -03.

"Byta upp sig? Till vad då?"
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tyvärr börjar E46 gå samma väg som E36 nu när de är billiga.
BM
93
BMW///M
330i Touring M-pkt -02
Precis soda det krävs en bmwfantast ;-)
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Fullkomligt vansinne att missköta så exklusiva bilar. Varför har inte folk ordning på grejorna, kan man ju fråga sig.
Hej. Jag gjorde en likande resa ( 40 mil)och tittare på en svensksåld E46, 320 cab-01. Bilderna var hur fina som helts på blocket och säljare garanterade att allt var i sin ordning.
När jag väl kom fram efter snabb tripp stod det ett vrak på parkeringen. Allt var slitet när det gäller karossen och inredningen. (Spec skador på inred). Det var fullt med vatten i bakluckan etc.

JAg blev så " jävla arg" efter 40 mils körning att bad honom dra åt skogen och åkte genast därifrån för att försöka att glömma obj så fort som möjligt.

Ibland blir man tyvärr lurad.

Sagan slutade lyckligt ändå när jag hittade en super expl 1,5 mil från där jag bor med allt godis man kan tänka sig, Swe såld och två ägare.

Hoppas du hittar något bra expl! Det finns många där ute och priserna är nästan lite väl låga i höstmörkret.

//jimjam
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
har kört förbi där många gånger och tänkt och gå in o kolla på bilarna där,
längs den vägen ligger 4 bilhandlare många gånger har dom skit men ibland något fint men mest är där nåt som e fel.svårt o hitta välskötta bilar ibland
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.