|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Verdi |
Det skiljer inte så mycket i vikt, Roffa. En E90 330/335 är fortfarande bara en standardbil. Ingen supersportbil direkt. ;) |
Roffa1 |
Verdi: Tror inte det sitter exakt samma sorts dämpare o fjädrar på E9X 320-335. Jag kan naturligtvis ha fel, men jag tvivlar starkt;-) |
Verdi |
Det borde väl någon här på forumet kunna kontrollera? Jag tror att det är likadana iaf. :) |
|
Enligt realoem är det inte samma reservdelsnr på 2010:ornas framdämpare. Är det olika alltså? 320i Länk 335i Länk |
|
Verdi |
Där ser man. I stand corrected. :) |
|
Det verkar som om bensinfyror (316, 318 och 320) har en typ, medan alla andra (beninsexor, dieselzexor och fyror) har en annan. Kan ha med motorernas vikt att göra, för bakaxeldelarna är likadana. Boldly goes where no BMW has gone before |
|
|
Jag vet att fjädertalet är annorlunda just pga vikten. En fyrcylinder bmw skulle inte få lika bra egenskaper med för hårda fjädrar från en 6 cylindrig bil som är tyngre tex. BMW CS #07491 |
|
|
Jag vet att fjädertalet är annorlunda just pga vikten. En fyrcylinder bmw skulle inte få lika bra egenskaper med för hårda fjädrar från en 6 cylindrig bil som är tyngre tex. BMW CS #07491 |
|
|
Här har du BMWs Performancefälgar i 19tum, har inte koll på vikten, men de är framtagna av BBS för att vara lite extr lätta för att bevara prestandan och i mitt fall även bränsleförbruktningen. ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.