|
|
|
|---|---|
|
Jag är på gång att äntligen montera in cd-växlaren som jag haft liggande i ett halvår. Fastnar dock på hur man får loss stiften i hylskontakthusen, slita verkar inte vara ett bra alternativ... I handledningen står det att det krävs BMW urstiftningsverktyg. Någon som vet vad det är och var man kan fixa en variant på den? Det är ju inget speciellt med kontakthusen i en BMW, ser ut som i vilken annan bil som helst. | |
|
det finns ett verktyg för varje kabelsko. Har själv använt sådana när jag jobbade som mekaniker. Jag kommer inte riktigt ihåg varifrån dom kom men kolla med Bima för dom kan ha det. Länk Jag är osäker om man kan köpa av dom som privat person men i annat fall så fråga i nån volvohandel om inte dom kan beställa det åt dig. Vet inte om BMW handeln har Bima som leverantörer för verktyg. Ett annat tips är att du testar med en liten smal radiomejsel som går in bredvid kabeln och försöker lirka ur kabelskon... who dares wins... |
|
stefannorr |
kolla denna länk kan va till nytta! Länk |
| ELFA eller Bejoken har dom flesta urstiftnings verktygen ( Weidmüller, AMP, Harting m.fl,) det är nästan alltid standardkontakt don , kostar nån hundring men sparar på tålamodet..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.