|
|
|
|---|---|
|
Tacksam för synpunkter på värdet av två BMW. 1. BMW 528i-99 E 39.Svensksåld,silvermet,svart skinn,endast sommarkörd,4300 mil,manuell,i nyskick. 2.BMW 325i M Tech II,-89,4 dr,metallic,diff broms,manuell,svensksåld,endast finkörd under somrar.7800 mil.I utställningsskick. | |
|
1: (Om du hittar köpare) 120 - 130000 kr 2: 60000 kr Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för inlägget.Är inte värderingen av E30 en aning i underkant?Hur ser prisutvecklingen ut när det gäller M-tech II bilar i extremt fint skick? För E30 M3 begärs det ju priser som för en 80-tals 911 idag. |
|
|
Det är möjligt att det går att få ut mer för E30:n. Det handlar ju till syvende och sist om att hitta "rätt" köpare, och jag kan tänka mig att målgruppen är rätt liten, åtminstone i Sverige. Jag skulle prova en annons på mobile.de som har en betydligt större publik motorentusiaster. Holländare och tyskar hämtar många lågmilade äldre bilar från Sverige, troligtvis delvis för att vi är för dåliga för att ta betalt. Kul att du har två fina lågmilare! Hade jag haft budget för entusiastbil just nu så hade jag själv varit mycket intresserad av E30:n. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
1. Tror tyvärr inte att det går att få ut mer än 80 - 90 tkr vid försäljning i Sverige. 2. Tror nog oxå på runt 60 tkr Prisutvecklingen för orginal 325iM bilar tror jag bara är uppåt, speciellt om det i ditt fall rör sig om lågmilare. När det gäller 528i så tror jag nog tyvärr att de inte stiger i värde utan kanske med lite tur kan hålla sig runt 80 tkr om den fortsätter vara en lågmilare. /Rickard |
|
|
Det finns bara ett sätt att värdera 2 så udda objekt, att sälja dom. E39 fetischisten som ser en entusiastbil om 20 år och E30 fanatikern som kan bortse från att det är en 4 dörrars, kommer säkert att betala bra! Lycka till! Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.