|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Har ett litet problem med min bakdörr på e39:an. Den går inte att öppna innifrån. Den har inte gått i baklås och går att öppna med utvändiga handtaget men det innvändiga handtaget har liksom tappat sin funktion och känns slapp. Jag har tagit bort dörrsidan och undersökt öppningsmekanismen så gott jag kunde men jag kan inte se vad som är fel. Någon som har haft samma problem och som kan komma med förslag? // Olsson | |
|
Det är inte så att någon kommit åt barnspärren på dörren? ;) //CB |
|
| haha nae dom andra dörrarna går ju att öppna så tyvärr, så simpelt var det inte :D | |
|
Fast barnspärren gäller ju bara på den aktuella dörren. Huruvida dom andra dörrarna går att öppna eller ej spelar ingen roll. Mvh Johan |
|
| Okej, jag tänkte nog på något annat. Vart sitter barnspärren? | |
| Det är en liten spak som sitter i sidan på dörren bredvid låsmekanismen. Den syns om du öppnar dörren. | |
|
Ursäkta att jag bara kommer in o stör,men jag har nästan samma problem,bara det att dörren inte går att öppna varken inifrån eller utifrån,hur gör jag? Den ni! :))) Den som inte är rädd av sin kvinna är inte en riktig man. |
|
|
Har nu fått ordning på problemet. Det var som sagt barnlåset som jag måste ha vart på och pillat när jag skulle ha dän dörrsidan första gången. Sitter som en orange "plastskruv" vid lås mekanismen som man sticker in nyckeln i och vrider om. Tack för hjälpen! |
|
|
Kul tråd det här! ;) "så simpelt var det inte" he he.. bmw38: Du får ta av dörrsidan, rycka i handtaget och och se efter. Man ser hela länkaget om man tar av dörrsidan. Kan vara någon plastbit som gått sönder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.