AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.651

330xd vs a4 1.9 quattro

Vad tycker ni, vilken bör man välja?

Kom gärna med några punkter där den ena bilen är bättre än den andra

Antar själv att Audin är billigare i försäkring
Bmwn mer att köra med
Driftkostnader ganska lika? Audin kanske lite billigare
Verdi
Vilka årsmodeller?

Som du säger själv. Audin blir nog ganska mycket billigare i förbrukning, skatt och försäkring, men 330:n är mycket roligare.

Sen vad som är värt vad är så individuellt...
ooops var modellerna runt 02 jag tänkte på
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
VAGs 1,9tdi 130hk är en väldigt "lagom" motor. A4 är en trevlig bil, även på vintern med quattro. Lugn och stabil på vägen och dem skjutsar dig dit du ska, men när det börjar svänga går den gärna rakt fram, speciellt på vintern om du har dåliga framdäck. Dock JÄVLIGT liten i baksätet. Utan 4wd hamnar du på ca0,6 blandat, med 4wd får du säkert lägga på 1dl till. Troligen ganska mycket billigare i skatt än 330xd.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Heinz_Keller: En A4 B6 måste vara större i baksätet än en E46:a..?

MVH Christofer
Ett test där bilarnas utrymmen nämns: Länk Kanske inte rätt motorer men modellerna stämmer väl?

mvh/ Anders
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Crille82 >> Det var så många år sedan jag satt i baksätet på en e46, då var jag nog på rus oxå, så mitt minne om storleken på benutrymmet är ganska obefintliga ;) Därför nämnde jag inte bmwns utrymme. Bak i audin får jag bara plats om det är någon som är under medellängd som kör. Men barn får givetvis plats så det räcker och blir över. Själv är jag nästan 195 lång och ganska bred över axlarna, följdaktligen är de flesta bilar små för mig att sitta bak i. Skrev alltså bara min egen uppfattning om Audin :)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Heinz: På så vis... ;-)

Som tidigare nämnts blir BMW betydligt dyrare att äga. Tänker först och främst på min förra E90 330xd. Försäkring, skatt, förbrukning är inte rolig.
Vad man väljer beror på vad man har för kriterier. Det faktum att A4 B6 är mycket vägsäker, förmodligen har den bästa finishen på inredningen någonsin i mellanklassen (nya bilar inräknade), mycket bättre rostskydd och är en nyare modell väger förmodligen enkelt upp att E46 är lite spänstigare att köra. Särskilt eftersom det som för Damien verkar röra sig om en ren bruksbil.

MVH Christofer
Har 2 kids så kommer förhoppningsvis slippa sitta i baksätet själv ;)

Vad säger ni övriget om bilarna för/nackdelar?

Vilken skulle ni välja? (kanske konstig fråga på ett bmw forum)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.