|
|
|
|---|---|
|
Ska ha 2-4 extra spridare som styrs av ett Megasquirt och funderar lite om placeringen av dom. Varken vill eller orkar inte svetsa in hållare i insuget, så istället tänkte jag att jag bygger en mellandel mellan insuget och spjällhuset där jag sätter dom. Mellandelen behöver nog inte vara längre än 50-60 mm och då behöver jag inte hålla på och ändra om slangar o grejer till bromservon och slangböjen som normalt går till mängdmätaren men nu går till IC'n går att använda med de specialhål den har på sidan. Frågan är ju nu om placeringen omedelbart innanför spjället är acceptabel? /Per | |
|
Jag har spridarna innan spjället. Motorn behöver bara extra bränsle när spjället är öppet... Eller du ska använda megasquirtet till alla spridare (även dem i originalhållarna) ? |
|
|
Tänkte bara använda Ms till extraspridarna. Tyckte det verkar enklare att göra en mellandel med flänsar så det bara är att bulta dit istället för att fippla med rör o slangar o klämmor o skit. Men det verkar som om han jag skulle få köpa ett MS kit av har ballat ur så nu är jag tillbaka på ruta ett vad gäller styrningen. Hade du nåt på gång på den fronten? /Per |
|
|
Jag kör också med extrasprut. 90-graderssvängen innan spjället är utbytt till en i metall. Har spridarna i den böjen. De siktar rakt in i motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.