|
|
|
|---|---|
| Tja, håller på byta bärarmsbussningar bak, undrar om det är nån som vet om det är riktigt jävligt att plocka lös hela bärarmen? tycker det verkar vara så trångt annars om jag ska byta dom.. | |
| har bytt dom nu, men har fortfarande kvar vandringen känns som bilen är extremt spårkänslig och far lite hur den vill över vägen när den är lite spårig, har även skakningar i ratten när jag bromsar. nån som har nått tips på vad det kan vara?... | |
|
Har du gjort ny hjulinställning efter bussningsbytet? Eftersom skakningarna kommer vid inbromsning lär det problemet bero på aningen skeva bromsskivor. Byt, eller åk till en verkstad som kanske kan fixa till dom ifall de är relativt fräscha. |
|
| Har inte gjort nån hjulinställning en. Ska på bmw nu i veckan får dom kolla igenom den, kanske är länkarsbussningarna i framvagnen som är dålig. | |
| Länkarmsbussningarna menade jag naturligtvis:) | |
|
spårkänslighet och slängig bak kan även bero på dåliga fjädrar/dämpare. skadar inte att kika efter iaf :) BMW ownz |
|
| har nog hitta det troliga felet, framhjulen glappar 2-3cm framåt och bakåt länkarmsbussningar verkar vara ganska så slut på.. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo4l : Vad blev egentligen svaret på din ursprungliga fråga? Dvs frågan "undrar om det är nån som vet om det är riktigt jävligt att plocka lös hela bärarmen?" - sänkte du ned hela bakvagnen eller hur löste du det? |
| fick inte ner bärarmen nog långt ner först, men va så enkelt att bromsslangen blev för sträckt så släppte bara på den. så då fick jag ner den nog långt för att kunna byta bussningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.