AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.501

specer till min E87 118D?

Hej.
Jag är ägare till en E87 118D och har funderat på att sätta spacer på mina fälgar, men snabbt upptäckte jag att det är rena djungel med mått, begrepp och olika parametrar som man borde känna till innan man gör något och känner att utan hjälp kan jag inte gå vidare.
för der första behöver jag lite förklaringar till nedanstående begrepp:
Offset =?
Bultantal =5
bultcirkel =?
nav (centrum) hålet storlek
ET Mått
ni kan komplettera min lista med andra parametrar
För det andra, alla tips som kan hjälpa mig välja rätt.
Jag har fotat alla märkningar som jag har hittat på fälgar som är monterade på bilen (om det han vara till något hjällp)

[URL=Länk

Uploaded with [URL=Länk
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
offset och ET är samma sak, har med hur långt ut/in fälgen kommer, ju lägre ET/offset du har ju längre ut kommer fälgen mot skärmarna. du har runt ET49 nu.
du har 120x5 bultcirkel
navet är 72.6mm

eftersom du antagligen har original 18" fälgar, tror jag 18mm fram och 10mm bak skulle funka, det finns paket på amerikanska marknaden till E82 med det, borde väl vara samma till E81/E87.
På fälgar som nu sitter på bilen har jag hittat massor med olika betäckningar:
BMW Germany
>AISi11<
IS49
RD 373 BBS
05 45 149
B 01
6 775 634
7 ½ Jx18EH2+

Ni kan själva se dem i bifogade länken.[URL=Länk
Någon som kan hjälpa mig tyda dem?
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
du har ingen bild på fälgarna eller bara betäckningen på dom typ M208, men så länge dom är original så är det typ samma demissioner. frågan är hur mycket du vill ha ut dom och varför?
Fälgar är originala 18" BMW du kan se de på bifogade länken
Länk

Jag vill ha de lite ut bara för utseendes skull att få bilen och se ut lite ”aggressivare”. Men jag vill inte ha problem med besiktningen.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
besiktningen blir inga problem så länge det inte sticker utanför skärmarna vad jag förstått.
mät bara mellan däck och skärmarna och se hur långt du vill få ut det, borde vara enklast
Hej.
Jag fortsätter denna tråd lite.
Har en 118d själv. Som då är E87. Om någon anger i en annons på fälgar att dom passar E34 o E60. Betyder det att dom inte passar E87?
De passar nog navet, men du behöver veta fälgbredd och ET/offset för att ha en idé om det kan passa. Om ET är lägre än 35 som finns det inte mycket chans att det passar.
"men du behöver veta fälgbredd och ET/offset för att ha en idé om det kan passa" HJULHUSET :-)
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
och lita inte på när dom skriver i annonser att fälgarna passar 1serien, för det har man sett ganska många gånger fälgar med ET20 och liknande som "ska" passa bara för att det är samma bultcirkel.
Har sett ett par 19" med ET 35. Vill Kanske inte ha 19" egentligen men jag provar en sommar o ser. Men vilken däck storlek funkar egentligen? Kan man ha bredare än 225/35?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
E34 och E60 har ET20 (E39 ET20 men navhål ø74).
Tycker man skall vara lite försiktig att ändra ET med så mycket som 18mm fram. Det innebär att vridpunkten i styrningen flyttas 18 mm från slitbanans mitt och det kan bli lite oroliga köregenskaper t.ex. vid hård bromsning.
Främst så får fälgen fram inte vara bredare än 8tum med et35. Även 225 fram är tajt med et 35...
Kolla denna länk med vad som "passar": Länk
Os
58
Osko
BMW 130i M -06
Hur mycket kan jag spacera ut min orginal 18" på min 130 med m-chassie?
På original 18" funkar 12mm runtom bra. Se här för ett exempel: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.