AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.401

Har några frågor angående styrservo och vibrationer e46 328, 00

Tjo,

Har en bmw 328 00 e46 som jag börjat få lite problem med nu sisådär precis innan besiktningsdags,

Problem 1,
Jag parkerade bilen i lite uppåtlutande backe, när jag kom tillbaks så gick det riktigt trökt att styra, första tanken var att det var dåligt med olja, men nej precis så mycket som behövdes, så nu tror jag ju att det är pumpen, den är knäpp tyst och remmen rullar på så, eller har ni några tips?
En fråga Måste man ta ner pumpen för att kunna beställa en ny? enligt skroten behövde dom något nummer? finns det att få tag på utan att plocka ner den?

Problem 2,
Vibrationer höger fram, i lägre fart skakar ratten, men blir stabil efter 65-70 och det är inte så farligt vid inbromsning,

vad brukar det kunna vara för fel?
Spindelled? styrled?
Fick höra på bmw att spindelleden kostade så mycket som 2500kr och det var ju inte så trevligt,

Så alla tips och vart ni köper biligt och gött tas gärna emot,

mvh
Jo
12
Jokkern
325CI Coupe -07 E92
Problem 2 kan jag svar på. Det kan bero på spindelled precis som du säger. Du kan också kolla om bromsen har fastan i något läge, det hände mig och hade hämsk vibration i vänser fram. Du bör kontrollera detta för att spendelleden kan ta stryck av vibrationerna. Värst av allt är om fälgen har blivit lite oval och det är inte direkt billigt att fixa.. Men som sagt kontrollera frambromsen först sen spindel leden.
Biltema har till E36 för 649:-, men om det är samma till E46 kan jag inte svara på nu direkt. Mycket som är samma på dessa, men om länkarmen är det vet jag inte på rak arm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.