|
|
|
|---|---|
|
Har precis till min besvikelse upptäckt att jag bara har en tillsatsvärmare och inte en parkeringsvärmare. Står Thermo top Z (tillsatsvärmare) på klisterlapp på framsidan och på sidan av brännaren står Thermo top C (parkeringsvärmare). Men då jag tittar på baksidan och jämför den mot bilderna på sidan 8 på nedan länk ser jag ju att jag bland annat saknar cirkulationspumpen. Saknar även Aux heating på displayen i bilen. Har bara Aux vent. Frågan: Det står i nedan länk att Thermo top z kan uppgraderas till "c" med en kompletteringssats. Länk Har någon gjort detta? Pris? Fixar man det själv utan att svära ihjäl sig? | |
| Ok nu hittade jag rätt sökord med lite inlägg om detta. | |
|
Hmm BMW kunde inte hjälpa mig alls. Och servicestället för webasto i Umeå säger att man måste ha köpa licens, kopplingssats mm. Kostar runt 12000:-. I princip finns funktionen i värmaren redan men det är licensen som är den stora summan. |
|
|
Vad för licens, från BMW eller nån annan? Skulle du eller Webastofirman köpa licensen? Tror mig minnas att kretskortet i webaston fabriksmonterad hos BMW inte kan felsökas och/eller uppgraderas av vanliga Webastofirmor? |
|
| Det var av webasto jag skulle måsta köpa licens. BMW sa att de inte alls höll på med värmare längre. Det var för länge sedan på några 530 sa han. | |
|
Hmm, håller inte på med värmare längre??? Har just fått ett pris på dieselvärmare som integreras med Idrive samt har styrning via mobiltelefon. Finns i BMW´s tillbehörskatalog. Endast 37,800 kr... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.