AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.379

Uppgradera Webasto thermo top C till Z

Sk
47
Skalmannen
BMW X5 -06
Har precis till min besvikelse upptäckt att jag bara har en tillsatsvärmare och inte en parkeringsvärmare.
Står Thermo top Z (tillsatsvärmare) på klisterlapp på framsidan och på sidan av brännaren står Thermo top C (parkeringsvärmare). Men då jag tittar på baksidan och jämför den mot bilderna på sidan 8 på nedan länk ser jag ju att jag bland annat saknar cirkulationspumpen. Saknar även Aux heating på displayen i bilen. Har bara Aux vent.
Frågan:
Det står i nedan länk att Thermo top z kan uppgraderas till "c" med en kompletteringssats.

Länk

Har någon gjort detta?
Pris?
Fixar man det själv utan att svära ihjäl sig?
Sk
47
Skalmannen
BMW X5 -06
Ok nu hittade jag rätt sökord med lite inlägg om detta.
Sk
47
Skalmannen
BMW X5 -06
Hmm BMW kunde inte hjälpa mig alls. Och servicestället för webasto i Umeå säger att man måste ha köpa licens, kopplingssats mm. Kostar runt 12000:-. I princip finns funktionen i värmaren redan men det är licensen som är den stora summan.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vad för licens, från BMW eller nån annan?

Skulle du eller Webastofirman köpa licensen?

Tror mig minnas att kretskortet i webaston fabriksmonterad hos BMW inte kan felsökas och/eller uppgraderas av vanliga Webastofirmor?
Sk
47
Skalmannen
BMW X5 -06
Det var av webasto jag skulle måsta köpa licens. BMW sa att de inte alls höll på med värmare längre. Det var för länge sedan på några 530 sa han.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Hmm, håller inte på med värmare längre???

Har just fått ett pris på dieselvärmare som integreras med Idrive samt har styrning via mobiltelefon. Finns i BMW´s tillbehörskatalog. Endast 37,800 kr...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.