AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.619

Ngn som har erfarenhet av lackerade njurar?

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Som rubriken lyder. Försöker hitta någon lackerare som kan lacka kanterna på BMWs svartlackerade njurar. Dom jag har pratat med har antingen bråkat om hutlösa priser eller inte vågat för att färgen skulle släppa.

Det är två st BMW Performance njurar till E92, som är svarta. Vet någon om det går att dela på "gallrena" och kanterna/ramarna för att underlätta för lackeraren?

Och för att skydda mot stenar, kan man inte lägga invisible shield på det som blir lackerat?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
"Ramen" och "ribborna" går att dela mycke enkelt, sitter ihop med clips bara. Jag hade tänkt lacka "ribborna" på mina njurar matt-svarta men behålla ramen kromad. Så jag tog bort dom och började slipa med sandpapper så va det ju matt-svart plast under så jag slipade helt enkelt bara bort kromet, vart kanon och tog max en timme :) Före Länk Efter hLänk

Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
...fast jag såg ju nu att dina reda va svarta, sorry. Men att lacka dom i nån annan färg borde va piss-enkelt efter som jag antar att alla njurar har matt plast som grund, bara att rugga upp med sandpapper och sedan måla.

St
1.200
Stilren

Tkr jag med, men lackeraren sa att det skulle släppa direkt osv. Har ingen aning varför han tror det, självklart om det får på sig ett par rejäla stenskott men då får man lacka om.

Jag tror att om jag först tar bort folieringen (à 400 kr åt sjön :)) och han slipar ner ramarna, grundar och kör originallacken som är blandad med någon plastlösning så att lacken blir något mjukare så lär det blir riktigt bra?

Tror att jag skippar att lägga invisible shield då detta nog kommer att matta ner lackeringen och ge liknande "matta" look som dagens foliering gör?
St
1.200
Stilren

Blev riktigt bra, beställde alpin vit och slipa ner njurramarna, grundade och lackerade :)
Carlee82: Med den grillen ser din 335:a ut som en 320 =)
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Haha det har jag aldrig tänkt på men det har du rätt i. Verkar bara va 335 e92 som är förpestade med hel-kromade njurar och silverfärgade galler nertill. Måste ha varit nån riktigt pårökt desigener som skojjade i hop den kombon ;)

är väl alla utom 320d 320i som har krom?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.