|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni? Ska jag kosta på, eller ska jag sälja däcken, och sen ge ett "buspris" på bilen som delar? Vad ska jag ta i såna fall? Trots allt - den är såpass fin att man åker i nåt som... ja ni vet allt det där ni som har en E38. En katalysator rasade på min fina 735 -97, och ska man byta en är det väl lika bra byta båda. BMW skulle ha 28.000, men det kan dom glömma, eftersom det finns företag som sätter dit för ca 3500st, dvs 7.000, ink jobb. Problemet är att om jag har kvar den, så hade jag velat byta stötdämparna bak. Det är ingen jättepanik, men det ska göras, och när det är klart med katar och dämpare är det 17.000, och det är ungefär mer än hälften av vad man får för bilen, och jag har funderat på att byta ett tag. Normalutrustad, och rätt påkostad på delar. Antisladd, ABS, Parkeringssensor, regnsensor, ellucka, elspeglar med värme, softclose, elstolar/minne, AC, Xenon. All el fungerar. Den är påkostad nya stötdämpare, skivor och länkarmsbussningar fram, lager och båda länkarmsbussningar bak senaste året. Förra året gick den igenom utan anmärkning, förutom det uppenbara - en sönderkörd ytterspegel som inte hanns åtgärdas pga lackeringstid. Till den har jag även nya Nokian vinterdäck/dubb på alufälg, och nya 235/50/18 + 255/45/18 sommardäck. Varken sommar eller vinterdäck har gått mer än ca 500 mil. Det känns som jag skulle få mer om jag säljer däcken till bra pris, kanske 6000 per uppsättning, och sen bara lyckas bli av med några delar till bilen. Frågan om sälja däcken beror på att jag pendlar mellan en 740 och en X5 eftersom jag behöver krok och last. Som marknaden ser ut säljer jag absolut inte bilen för tex 25000 och inkluderar båda däcksparen. | |
| Motorn går jättefint, och växellådan uppför sig som den ska, dvs varvräknaren rör sig, men det är där man "märker" att den växlar, give or take. | |
|
Om en katt är kass så byt den. Varför byta en som fungerar bra? Bilen lär väl bli mer lättsåld om den gått igenom besiktningen. Sedan kan du köra vidare och sälja när du tröttnar, eller hittar en annan bil som du vill ha. Eller byt dämpare och kör lite längre. Testa även att byta in den du kör med om du hittar en roligare bil... /Mats J |
|
|
Jag är rätt säker på att den inte fungerar bra, den har ju gått lika långt som den andra. Bättre förekomma än förekommas så att säga. Ska jag sälja den som bil, får jag inte mer än 25, besiktigad. Minus katar är 18, och minus däck är 6000 kvar. Jag tror jag blir av med däcken, och delar för 6000 långt innan jag fått bilen såld för 25. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Behåll dina 18" och sälj bilen för några tusenlappar med standardhjul till mig :) Så kan jag roa mig med katalysatorer mm :) skicka mail om intresset finns. daniel@harryhansson.se |
|
hej. Jag har umgåtts med tankarna på att sälja min e38 750 en tid. Men för att jag ska kunna "uppgradera" mig tillräckligt så måste det till så pass mycket pengar för att få en bättre bil, vilket inte är i ntressant då min e38 forfarande matchar många nya bilar i comfort och prestanda. Dessutom får man ju inget för dom numera. så...min e38 kommer att behållas och jag kommer att kosta på den i stället. Mvh Skalman |
|
| Hade min varit 750, och 99-01 hade jag absolut kostat på. | |
|
Jag gissar på att detta är din bil skalman! Hoppas JAA810 lever vidare i sann entusiastanda :-) Länk Mvh Philip |
|
|
Behåll! Jag saknar fortfarande min 740. Vad gäller kattar så finns det bolag här i Stlm som byter katt för 2500 st med kvitto. Eftersom bilen inte ger så mycket i försäljning tycker absolut inte att du ska tokrenovera den - dvs, byt absolut inte båda kattarna bara för att den ena är trasig -- låt inte taffliga bilmeckar som vill sälja på dig en ytterligare kostnad lura dig!!! Stötdämpare bak kan du hitta mycket billigare än så. Som du själv skriver (BMW vill ha en hel förmögenhet för gamla skitdåliga keramiska kattar) så stämmer INTE devisen "man får vad man betalar för". Snarare "man blir bara så lurad som man tillåter själv". Reparera den försiktigt så kommer den att ge dig mycket glädje. Lycka till!! |
|
|
Är 55 lax för en 750 99 med 27000 mil på mätaren för mycket..?? måste lackas om, med rost, och har lite pixelfel..annars servad enligt bok. En polares polare vill sälja..inga vinterdäck..och innertaket på takluckan följer inte med etc.. Samt en styrled paj..Så jag räknar med lite att göra..men tja..man får ju mycket bil för pengarna eller?? Input önskas.. VHM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.