|
|
|
|---|---|
|
Är ute och letar vinterbil och är bra sugen på en e36a. Men hur är det med antisladd/spinn, va det standard utrustning på dom? Hur är det med importerade? Det är endast dom 6-cylindriga med automatlåda jag är intresserade av om det har nån betydelse... | |
|
Jag hade en -91 325 E36 sedan, där fanns inget anti av nånting (s.a.s.). Kom troligen som standard senare, typ -96? Har du slagit yxan i båten får du ro som fan! |
|
|
Hej, standard på 320i och uppåt årsmodell 1997-, annars tillval. Gr8ride |
|
|
Okej tack för svaren. Vet ni om det gäller både svensksålda och import? |
|
|
Jag har en import -96 Den har det inte. /Budda |
|
|
min import har asc och hör å häpna. ABS också!!!!!!!!! ;) BMW ownz |
|
| Antisladd (DSC) har såvitt jag vet aldrig funnits till e36:an. | |
| har en 97:a 323 och en 99 328 båda med ASC-T, dvs antisladd | |
|
I min importerade e36 325 cabrio -94 med manuell växellåda är det inget som hindrar mig från att spinna eller sladda loss förutom min egen hantering av pedalerna och ratten. :-) /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| ASC+T häver inte sladdar genom att bromsa individuella hjul, vilket ett antisladdsystem som DSC gör. Däremot försöker ASC+T i förväg förhindra att en sladd sker. | |
|
vad är skillnaden på ASC och ASC+T då? vet att min ASC stryper luften med en särskillt spjäll före gasspjället. vore intressant att veta skillnaderna på systemen. BMW ownz |
|
|
Automatic Stability control (+ Traction) säger lite men inte exakt allt och tyvärr beskrivs inte heller all detaljer i BMW egna lexikon här Länk ASC känner av skillnad mellan höger och vänster drivhjul (och bromsar ner slirande hjul) - kan det vara så att +T även känner av fart mellan axlarna (dvs fram vs bak) och bromsar ner därefter??? /Patrik, gissande ingenjör idag /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.