|
|
|
|---|---|
|
Har idag original insprutning. Har hört någon som bytat till några andra spridare. Frågan jag har är vilka det är och vad jag behöver göra? Den bilen som jag hört om är också en 328:a. Är det då M3:ans spridare eller är det några andra. Har idag extraktor grenrör och ombyggt avgas med race katt. Vill ge henne lite mer in i andra änden. Har även programmerat om den. Vill få ännu bättre respons på gas pådrag. Tacksam för hjälp. Inte farten som dödar. Det är stoppen. | |
|
Vad får dej att tro att dina spridare inte räcker till ? |
|
|
Känns ibland som det inte är tillräckligt med respons, så fick jag höra detta om spridarna. Skrev här och hoppas på någon som vet eller något annat tips. Vill gärna hon ska reagera bättre, men visst det är sug motor. Vill göra vad jag kan om det finns möjlighet. |
|
| Är det inte bättre att skaffa ett lättare svänghjul om du vill få bättre respons? | |
|
Funderar mest på när jag hörde om hans 328:a om det hjälper. Vill samtidigt ha bättre respons och mer ork/kräm på höga varv. Som det är nu så känns hon lite trött över 5500 tusen varv i femmans växel. Så tänkte jag bara om man kunde kräma in mer soppa, så kanske det hjälpt. Vet inte som sagt och det är ju inte bara att skicka in soppa. Men så som det är idag är det inga problem att få ut skiten i andra ändan. Blev bara nyfiken när jag hörde om hans bil. Ska försöka få tag i honom om jag ser han på någon av träffarna nu inom närmsta veckorna. |
|
|
Det hjälper inte att sätta större spridare, du får byta insuget så att den får mer luft. Du får montera ett insug från en 325a, då drar den bättre på höga varv. Sök här på forumet, det finns inlägg om det. mvh stefan |
|
|
Okej. Har sett det innan också. Ska kolla mer på det och se om jag hittar ett insug från 325:an. Tack |
|
| krika: Stefan vet du om 323 och 325:ans insug är samma? Hittade nämligen ett som suttit på en 323:a 1999 års modell. | |
| Inte en aning, men du har 525ans insug också . | |
|
Okej. Är det också samma som 325:ans. Är det mycket jobb runt om eller? Läste lite på tråden bytt insug på 328:a. Ska läsa lite mer inatt på jobbet tänkte jag. Ska kolla lite på skrotarna också efter 525. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.