|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på att skaffa mig en nyare BMW (En Maserati Quattroporte skulle gå bra också). På Powerbörsen såg jag bara E38 pre-facelift. Är det någon efterfrågan på E38 med facelift eller är marknaden för E38 död? Min välskötta trotjänare är en 740 iA-00 Svensksåld i orginalskick, 19000 mil 2 ägare (jag har ägt den i 6 år, 8700-19000 mil) 363 Biarritzblå N6SN Sandbeige läder Montana 216 Servotronic 245 Elrattsjustering 261 Sidoairbags bakdörr (10 airbags totalt) 265 Däckstryckskontroll 302 Larm m fjärrkontrol 415 Elsolgardin 431 Aut. Avbländ. B-spegel 438 Ädelträ 441 Rökarpaket 456 Konf. Stol Eljust+ Minne 494 Värmesits fram 496 värmesits bak 500 Strålkastarspolare 522 Xenon Strålkastare 609 Navigationssystem 629 GSM telefon 672 BMW CDvxl 6CD 676 Hifi Högtalarsystem 842 klimatanpassade vätskor 863 Service kontakt Steptronic DSC Motorvärmare Gummimattor och tygmattor plastmatta i bagageutrymmet Två uppsättningar sommardäck: styling 32 (18”) och Styling 25 (16”) Vinterdäck: Styling 60 (16”) Tacksam för svar från er som har koll på hur det gått med försäljningar av E38:or. Mvh Nisse | |
|
Sålde min 740 e38 -95a för 21tusen förra veckan jag Bland bmws bästa bilar och dom går för inga pengar alls Fullgas |
|
|
Har du en fin E38 behåll den. Du kommer bara ångra att du gjorde dig av med en riktigt grym bil som är bättre än många nästan nya bilar av andra märken. BMW 4 Life |
|
|
Tyvärr för er som funderar på att sälja så är det ju inte direkt marknad för stora bilar med stora motorer som drar massa soppa. Privatmarknaden verkar ha fattat det medans handlarna fortfarande verkar leva i nåt sorts parallellt universum prismässigt :D Tycker dessutom själv efter att ha tittat runt lite att 7-serien generellt är betydligt häckigare i skick än 3-5-seriebilar av liknande årsmodell, lte skumt det. |
|
|
Att 7-serier som är ute skulle vara sämre skick kan bero på att folk bara vill bli av med slitna bilar som de kört på vintern med dessutom. Jag tex har redan bestämt över noggrant övervägande att jag kommer behålla min E38 hela livet trots att jag bara kör med den några mil om året. Det är en för snygg och för bra bil att göra sig av med. Tog 6 månader att hitta och köpa just bilen jag ville ha med de options som den har. Utbudet är inte stort dessutom jämfört med alla mindre modeler. Hur många faceliftade E38:or utan fel med vettig utrustning och en bra bit under 15000 mil hittar du på blocket ? BMW 4 Life |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.