|
|
|
|---|---|
| Tjena rekommenderad viscositet till en m50 motor som gått 28 000mil, bor i sundsvall i norrland och bilen vinterkörs. Tänkte köra castrol magnatec med vilken viscositet vet jag ej vad jag bör ha, mapodo hade bra pris på 15w-40 och undrar ifall det funkar | |
| Bra på sommaren för en lite sliten motor, och kanske i skåne på vintern, men inte i Sundsvall, du bör ha en 5W-XX olja. | |
|
Du bör köpa en bra syntetolja med viskositet 5W30 eller 5W40. Skit i Magnatech, det är inte en riktig syntetolja utan en högraffinerad mineralolja (oavsett vad Castrol skriver på burken!). Dessutom brukar den relativt ofta leda till irriterande ventiltick i BMW-motorerna.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tillägg: 0W30 och 0W40 går lika bra, t om lite bättre när det är riktigt kallt ute! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| tjenare! ja håller på å byter motor i min 325a.... m50b25 singelvanos... har bara mineralolja hemma, kan man köra på de? | |
| 0W-30 känns lite väl blaskig för en 30´-milare. Kan ju gå bra, men risk för oljeförbrukning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.