|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, jag har tänkt att måla bromsoken på bilen men vet inte vilken färg jag ska ta och köpa, Bilen är mörkblå vilken färg ska jag välja till bromsoken? Vet att det finns många såna här trådar men hittar ingen bra. | |
|
Hej, Har också en mörkblå bil (E38 740 -00) och målade mina ok med värmebeständig silverfärg. Passade på att samtidigt måla bromsskivnaven med samma färg. Tycker det ser snyggt ut genom fälgarna och passar bra ihop med bilfärgen! Lars Franzén BMW CS #6275 |
|
| Ett vanligt flytande bromsok är ju inte så mycket att flasha med så jag föreslår diskreta svarta ok. | |
| Tror ni att rött Passar in eller ska man ta o köpa ny färg? | |
|
Håller med GE, svart hammarlack är melodin! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
undvik hammarlack då de för det första oftast inte tål mer än 90 grader celsius och en del sorter står inte i mot bromsvätska eller fälgtvätt har jag märkt. Sista jag lacka mina bromsok köpte jag Foliatec 2-komp sitter mycket bra dock så tog jag isär hela oken inkl. kolv, och blästrade rent allt. |
|
|
Då har du haft fel Hammarlack. Den jag anväver tål 200 grader och har suttit i flera år med hård körning! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Hammarlack o skit när det finns färdiga bromsoksfärger att köpa som är avsedda för det. Tycker gult hade sett grymt ut, eller vitt...lite för att vara annorlunda men även för att du har en 535 = stor mäktig motor och gul är riktig racing färg på ok "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Men hur tror ni att det blir med röd bromsoksfärg? |
|
| Känner du att du vill ha röda ok så ska du såklart måla dom röda. Min personliga åsikt är att det inte blir snyggt på den typen av bil som du har. | |
|
Aa, det va det jag ville veta |
|
|
Jag har röda ok på min (svart bil) Tveka också länge på om man verkligen skulle måla med gult eller rött, i stället för att bara "fräscha" upp dom med tex svart. Tänkte att så illa kan det ju ändå inte bli. Så röda blev det som sagt. Tycker det blev riktigt bra, och ser inte "för mycket" ut. Dom smälter in riktigt bra skulle jag vilja säga. |
|
| Okej, blir till att måla dom imorgon då om jobbet inte tar upp all tid | |
| Guld lackat kör ja på M3an | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.