|
|
|
|---|---|
|
hej, ja skulle villja få fram mer ljud av 6:ans gång, så undrar om ngn vet hur effekten på om ja tar bort den främre burken blir, ifall man hör mer av intervallerna av motorljudet Har ett exemel exakt hur ja skulle villja ha de : Länk Ljudet som blir mellan att han gasar o släpper av :) | |
| Om du inte skall byta hela, utan bara justera original, så behöver du ta bort sista pottan om du vill ändra ljudet. Där mesta dels dämpning finns. | |
| de har ja gjort på den ja har nu, men sen när ja köper en med 6:a så vill ja prova ngt annat som att få mer högre 6a ljud som på filmen :) | |
|
Har har nog inget original system för det första...ska du dessutom börja plocka bort burkar så är slutburkarna INTE lämpligast för det är dem som ska ge "motstånd" eller mottryck. Har du turbomatad bil så kan du plocka bort friskt för tubron får ut avgaserna lättare utan hinder. Ska du få ut sådant ljud som den du länkade till så får du nog börja med 2,5-3 tums avgassystem och så kan du plocka mittendämparna och sätta på någon typ av racindämpare bak med 3,5-4 tums ändrör. "Riktiga män kör diesel" |
|
| okej lät som en bra info ska testa detta. men du skrev mittendämparen menar du då katalysatorn? dra 3 " rör från katten till ända ut med andra ord? | |
|
Det som brölar mest är hans ändrör. Så köp dig japsdämpare om du ska sådant ljud. Ett tips är att du kör med öppet filter och slänger i ett Remus Power Sound dämpare bak så kan jag lova dig riktigt mullrigt ljud från slutdämparen samt ett riktigt brutalt MC vrål på högre varven från det öppna filtret. Jag pratar om egen erfarenhet från min E90. Det fanns inte en käft som inte vände sig om när jag körde förbi. "Riktiga män kör diesel" |
|
| okej, vart kan man köpa Remus Power Sound dämpare ( eller om ja skiter i de o bara drar ett rakt rör från mitten ut till japsen? ) | |
|
G-Partner säljer remus, K&N filter mm "Riktiga män kör diesel" |
|
| men om ja ska ha en japs kan ja la inte ha remus dämpare ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.