|
|
|
|---|---|
|
Hej! Precis köpt min första BMW 328i -96 E36, så nu är jag här för att få lite tips. kommer att uppdatera med flera frågor lite senare. Första frågan är: Går det att sänka/höja ratten? Kollat igenom manualen, och det står att det ska gå, men jag hittar ingen spak att dra i under ratten!! | |
| Det går nog inte på din och skulle det göra så, så är spaken vid sidan om. Oftast är manualerna till flera olika modeller pga grund utförande. Inte säkert det finns på din. | |
| Hej det borde gå jag kunde det på min 320 -92. Spaken mitt under ratten, känns nästan som en liten krok att hänga kläder på. | |
|
Har tyvärr ingen sådan krok :-( Lite jobbigt, då jag är lite kort i rocken :-P |
|
|
Om du har en "naken" ratt så är den inte ställbar. Är det import? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Vad menar du med naken? Yes import. Byta upp sig? Nu hänger jag inte med? |
|
|
du får helt enkelt ställa in stolen istället så du får en bra körställning. "Byta upp sig? Till vad då?" = hans signatur det står alltså i slutet av alla hans inlägg automatiskt, men det är lite svårt att uppfatta i ett så här pass föråldrat forum. men det har många fördelar också. |
|
|
Naken = inga knappar = ingen farthållare, volymknapp mm på ratten. Den år normalt inte ställbar då. Och många importbilar har den enkla nakna ratten. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
aha ok, får försöka lösa det på något sätt. Fråga 2: det kommer ett väldigt högt ljud från motorrummet. Tuck, tuck, tuck osv Låter nästan som en gammal båtmotor. Låter hela tiden, och när man gasar så låter det snabbare. Vad kan det vara? Fått tips om att grenröret kan läcka, kan det stämma? Fråga 3: Bilen är sänkt 60 fram och 40 bak, med sänkningsfjädrar. Visst är det snyggt att bilen är sänkt, men bak ser det inte alls bra ut, Däcken sitter långt innanför skärmarna och däcken är helt snea / \ om man kollar bakifrån. Kan inte vara så speciellt bra, samt att bilen drar väldigt mycket till vänster. |
|
|
Ja du, vad är det du köpt? Kan vara grenröret. Spricka kanske.......... Återställ till normal sänkning (hälften) eller ingen alls om du kan. Lite lutning utåt brukar det vara på en sänkt BMW men du har tydligen för mycket och det påverkar snedheten bak. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
| Fick med originalfjädrarna, så det blir väll att åka till verkstan så får de montera dit originalfjädrarna istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.