|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag undrar om nån har den blekaste om vad jag råkat ut för. Jag åkte iväg från jobbet för att köpa lunch och bilen gick hur fint som helst. stanna utanför mc donalds, sprang in o handlade men när jag skulle åka därifrån hände ingenting. inte en enda lampa lyste. P:et vid växelspaken flimrade lite. Efter en 20 minuters panik och svordommar så börjadet P:et lysa konstant och bilden startade hur snällt som helst! Har funkat felfritt i 5 dagar nu. Vad kan detta bero på? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Börja med att kolla så att batterikablarna är ordentligt dragna på batteriet. Är kontakten dålig så alstras det värme som utvidgar metallen och dåligt kontakt uppstår, när det svalnat av så blir det kontakt igen. Det är en av de fel som kan vara orsaken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Ta drivethrun nästa gång. Haha var tvungen att skriva det bara. | |
|
Jätte tack för svaren! Skönt med lite hjälp! Jag tittade och ryckte lite i batteriet där på sveavägen men det kändes som om allt satt som det skulle. Jag hörde av en polare att det kan va nåt med startspärren? A fan! Nu blir det bara drive thru i forstättningen... ;) |
|
| Kolla även kontakten mellan batteriet och karossen. På min så hade den delvis skruvat lös sig vilket fick instrumenten att blinka lite men sedan vägrade bilen starta. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Startspärren beter sig inte på det viset utan nån typ av kortslutningen eller dålig batterikontakt. Finns ett problem med kortsluten oljenivågivare om säkring 15 ryker så släcks även växelindikeringen och bilen kan inte starta, kan ju vara nått i den kretsen som strulat till det utan att säkringen gått. Fukt i anslutningskontakten på lådan. Bottenkontakten i tändningslåset är också en felkälla. Sedan ryckte du i batterikablarna också . Gör en felkodsavläsning så kanske nån ledtråd fastnat i minnet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
grymt forum! Har ju fått hur mkt hjälp som helst! väldigt tacksam! får kika lite i helgen. Jag återkommer när/om jag hittar felet! Trevlig helg till er alla! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.