AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
932

Får ej ut skivan i mk3

in
23
inzane
530iA m-sport touring -01

Peugeot 206 GTi -00 äntligen såld..
Hej, skulle uppdatera min gps mjukvara med v32 eftersom jag trodde jag hade mkVI...

skivan tuggade i 20 minuter med displayen släckt hela tiden så jag drog av tändningen tillslut.

nu visade det sig att jag hade en mkIII... Ja fick igång den iallafall men ingen gps meny, samt att skivan fastnat i enheten.

Tips på hur jag får ur skivan? har kopplat ur bateriet men funkade inte.

mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tryck på ejectknappen och håll den intryckt länge, kanske upp till 8-10 minuter så borde skivan komma ut.

Har du samma grafik som tidigare eller blev det ful kantig typ Windows 1.0?
Om grafiken är som tidigare men att GPS saknas från menyn brukar lösa sig med battery reset. Låt kabeln ligga av en 20-30 minuter.

Vilken version av MK3 har du, SW 3/1-?? där ?? = version. 63 är den högsta.

V32 ska egentligen inte var något problem eftersom allt från MK1 till MK4 finns med på varje skiva även om det för vissa versioner inte har hänt något sedan förra skivan. Mest troligt är att det är fel på skiva du använt. Pröva t ex att bränna på ett annat fabrikat eller ladda ner en tidigare version och testa med den. Om du nu behöver uppgradera...

___
//Ulf
in
23
inzane

hej och tack för ditt svar.

typsnittet ändrade sig till ett trevligare, men färgerna ser inte ut att stämma riktigt. samt att jag in te har någon "splash screen".

Jag vet in te vilken verision jag har, där det skall stå är det tomt före och efter uppdateringen jag gjorde.

Anledningen till min uppdatering va att jag har ingen nav skiva som fungerar så tänkte slänga in v32 och köra roadmaps2010 men det blir ju svårt om man inte har dvd läsare.....

ska prova som du sa, men är lite nervös eftersom jag inte har någon keycd om det skrulle strula tillsig .

mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Versionen hittar du genom att i huvudmenyn välja "SET" och sedan står det upp till höger.

Här Länk finns det massor att läsa

___
//Ulf
in
23
inzane

jo, jag vet vart det skall stå, men i min navi står det inget..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Då antar jag att det är det inbyggda gränsnittet som du kör på och då måste man göra en ny installation av OS. Se mina kommentarer ovan om att pröva att byta märke på din CD-skiva. På länken ovan hittar du också tidigare versioner än V32.

___
//Ulf
in
23
inzane

Har äntligen fått ur skivan nu och testat v30,v28, men den vill inte uppdatera.

har testat både verbatim tdk o sony skivor i 1x

blir tokig.., gränsnittet ser ut som skit och nu får jag inte ut v27 disken som jag testade sist.

Har någon länk till fungerande verision till mk3 eller ska det funka med v32 med?

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Eftersom du har mk3 så MÅSTE du bränna i Mode2!
Har du gjort det?

Kör med v28 som är stabil för mk3 samt KeyCD så fixar de sig!
Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.