AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.798

320d ED - vilka tillbehör och hur fungerar tillbehören?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
greendriver> i valet mellan 3a eller 5a: får du in en 520d i kalkylen så är det en no-brainer. känns synd att säga det som 3-serieälskare, men F10 är på en annan nivå på många sätt.
Kristoffer_L: Dynamic paket blir svårt att få, då det inte går att beställa till 320d EDE. Farthållare ingår i Comfort paketet.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Jag skulle också mycket hellre tagit en F10 än E90 men problemet är ju att ska man komma ner i någorlunda samma prisnivå blir F10:an extremt snålutrustad. Om jag specar en 320d och 520d touring på samma sätt som min och inkluderar erbjudande-rabatterna på 320d:n blir prisskillnaden i runda slängar 100 000 kr. Och även då kommer 5-seriebilen att kännas lite sniken, det finns ju en uppsjö ytterligare gadgets att kasta in i den som park assist, aktiv fartpilot, head-up display osv. Har svårt att tro man klarar av att beställa en F10 520d under 400 papp om man inte heter Ingvar Kamprad :D

Förresten, jag körde min Standheizung precis bara för att testa och nog tusan blir då även motorn uppvärmd.
chris87: OK där ser man. Beror det på att ED rullar på specialdäck med högre profil (dvs som Bluemotion och DriveE modellerna hos VW/Volvo)?
Kristoffer_L: 320d EDE rullar väl på 205/55-16?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Samma profil, men ED är specificerad med de specfika 16" fälgarna för att minska luftmotståndet, därav att dynamic och dess 17" inte går att kombinera.
gr
33
greendriver
320d EDE (Beställd)
Jonas T:
Yes, det är ju hemskt när man börjar konfigurera 520d så kan man lätt passera 400 :D Jag var inne och tittade på 5-serien igår, och attans vad bekväm den var.
Undrar bara om jag får in den i kalkylen och i P-rutan.

HFR: Vilka är dina intryck som säger att den är på annan nivå?
Inte för att jag upplever den som fin men du har ju säkert ett tränat öga om du är en 3-serieälskare :D
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
greendriver: Ja om man bara passerar 400'' är det väl fortfarande okej. Men för att jag ska kunna trivas i en 520d så "krävs": Komfortstolar, Automat, och lite småutrustning såsom Ambient light och hifi-paket. Då hamnar man istället uppåt 440-450 000:- Sen vill man ju ha ett M-sport paket till det också och vips så är man över 500 000.-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.