|
|
|
|---|---|
|
Igår starta bilen bara på 5 burkar, lyckas köra bilen ryckande till verkstan och det vart byte av tändspole cylinder 5. Nu går den perfekt igen, felsökning + byte+ tändspole 1100 kr. Dom rekomendera byte på dom andra 5 pga modellen är ( Bremi ) ej utbytta på min 03,a till bosch som jag läst på forumet ???? Känns som ett måste att byta eller törs jag köra vidare och hoppas att Bremi spolarna håller ? Verkar inte ge något tecken att dom blir dåliga, helt plötsligt funkar dom inte! Gick bra denna gång på hemmaplan, inte kul om det händer längre bort......??????? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
köp en spole och lägg i bilen. BMW böt ut alla på "garanti" inom en viss tid när en gick sönder som du säkert ha läst. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hade samma tanke, blir att köpa en spole och lägga i bilen...... | |
|
Har också haft problem med mina tändspolar! Bytte en i somras och på väg hem från jobbet idag så började den gå på fem cylindrar. Så det blir till att skaffa en ny igen!!! Dåligt BMW !! Man tror ju bilarna ska bli bättre desto nyare dom är , men man kan undra. Har haft två E39:or tidigare utan dessa problem. |
|
| Håller med, jag köpte iallafall en tändspole på AD - Bildelar Bosch ca 350kr och den ligger i Cd Växlarfacket bak (passar perfekt med kartong där) men inte behövt bytt en till än.....peppar peppar........:-) | |
| I morse gick tändspolen på cyl 3... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.