|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 120 med standardchassi och funderar nu på att byta till M-chassits fjädrar. Kan jag använda mina standardstötdämpare till sportfjädrarna? Bmw kunde inte svara på om det gick.. Om det går att använda standardstötdämparna, måste då "gummikuddarna" bytas? Tacksam för svar! | |
|
Har kollat runt lite nu och till Hartges sänkningsfjädrar som sänker 25mm så kan man använda standard stötdämparna. Då borde det väl inte vara några problem att använda dom till Bmws sportfjädrar som sänker 15mm? |
|
|
Fjädrar har ingen betydelse, bara dem passar din modell så är det lugnt. Sen om du väljer att ha sportdämpare eller standard är upp till dig själv. Du klarar dig med standard dämparna, men vill du ha styvare väghållning så är sportdämpare att föredra "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Tack Herr.Bayer! Då kan jag kila iväg till Bmw och beställa fjädrar nu! Anledningen till att jag vill byta är att jag tycker bilen är lite för hög. Det gör inget om den inte blir styvare än den är nu eftersom jag aldrig buskör. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.