AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
470

hur får man bort konsollen på e46?

Hallå...jag skulle uppskatta tips om hur jag tar bort kosollen ovanför orginalstereon utan att bryta sönder den....har tittat men inte hittat några skruvar, hur gör man??

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Pratar du om listen runt stereon som sedan fortsätter ut på respektive sida och dörrarna?

I såfall sitter de dittryckta med långa metallpinnar som går in i clips som sitter i instrumentpanelen med ca 20 cm avstånd från varandra.

För att lossa dem tar du ett lämpligt verktyg (ex. en bred platt skruvmejsel) och lirkar listerna rakt utåt. Om du kan komma in med ett verktyg bakom listen är det bra, då kan du "dra" ut listen utan att riskera att du repar dem.

För att få loss listen runt stereon måste du börja med att lossa vänsta delen av listen vid handskfacket eftersom den låser fast "stereolistens" högra del. Sedan sitter den fast med en "pinne" till vänster om stereon.

Stereon har två skruvar som håller fast den, det ser du tydligt när du har demonterat listen.

När du skall återmontera dem är det bara att trycka tillbaka dem i clipsen.

Tag det metodiskt och försiktigt så du inte repar listerna eller bryter sönder dem.

Mvh
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Här är utförliga bilder på det jag beskrev!

Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.