|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är ny här och börjar med att lufta ett problem jag har med min 523:a. Den går ryckigt som attans på låga varv och har en ganska olinjär effektleverans med 2 rejäla dalar i effektkurvan. Bilen är en 07A dvs 177-hästaren och har gått ca 5000 mil. På min förra bil, en VW hade jag liknande symptom och då bytte jag luftmassemätaren och den gick bra igen. Kan det vara ett liknande fel här? Verkstaden i Solna har bytt spridare och magnetventiler i insprutningen utan någon större förbättring. Tacksam för alla teorier, tips och förslag. Dessutom skulle jag uppskatta tips på vilken verkstad som är bäst på BMW i norra Stockholm? Tack! MVH / Jon | |
| Vanligt på dessa är,Spridare, som är bytta dock, kolla t-spolar + stift..Högtryckspumpen är även ett vanligt problem..Men kan mycket väl vara en updatering av DME som behövs var inte helt ovanligt på dessa...Så boka en tid för en updatering hos nån Bmw dealer...Så kanske du blir av med dina LeanBurn problem.. | |
|
Hej har en 523 06a så inte samma motor, hade samma problem Bytte Kamaxelgivare och vevaxelgivare (bmw har annat ord för dom dock) Sen va allt bra igen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.