|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag planerar att köpa en E46 M3 års -02 och har nu hittat en intressant som rullat ca 5500mil, för mig låter detta väldigt lite. Priset är sänkt från 210000kr till 169000kr. Hur kan jag veta att inget är fifflat med bilen. Går det att hitta papper på service/reparationer i ursprungslandet dvs tyskland. Planerar även att M testa bilen. Är mkt tacksam för svar. MVH Patrik | |
|
Hejsan! Det går att ringa verkstäder i Tyskland och få verifierat servicar baserat på chassi nr vilket ger en ganska bra känsla ifall mätarställningen är korrekt. 169kkr låter billigt, hoppas den är bra. Då får du mkt bil för pengarna. Mvh Tobias |
|
|
Priset är väldigt lågt, för lågt enligt min mening men kolla upp bilen... Söke man på Blocket på M3:or 2001-2004 som rullat max 7000 mil så får man 12 träffar och den billigaste är annonserad till 259.000 kr. Går man upp något mer i antal mil så finns det några bilar kring 200.000 kr. Utifrån detta så kan var och en dra sina egna slutsatser... ___ //Ulf |
|
|
Håller med Programmer! Priset är alldeles för lågt för en frisk M3:a med ärlig historik. Bilar som importeras idag genomgår en noggrannare ursprungskontroll än vad som tidigare gjordes. När importerades bilen till Sverige? M-test ger jag inte alltför mycket för. M-test center i Helsingborg missade en kass vanos på min M3:a den M-testades för ca 1 år sedan. Som tur var upptäckte en kompis till mig problemet redan efter 6 dagar och Jarls Bilservice lagade bilen direkt med mitt FB (BMW Originalförsäkringar) som fakturaadress. Så mitt tips är att låta en bra verkstad som kan BMW lyssna på motorn innan köp. Lycka till med ditt bilköp oavsett vilken M3:a det blir. Mvh Jimmy |
|
|
Håller med ovanstående, kolla upp bilen NOGA innan en ev affär.. Länk |
|
|
Hej! Tackar för råden, Då skall jag ringa och fråga ägaren lite om chassi nr osv. Bilen är importerad 2010. Så då borde ju allt ha gått rätt till, men bedragare finns det gott om.... Läste här på forumet att BMW har inspektions program dessa vill man ju absolut ha stämplade. Läste på en annan tråd att det är nästintill omöjligt att se om bilen är skruvad, eftersom detta sker i Tyskland. Såvida det inte syns med blotta ögat såklart... |
|
|
Tratan! De sker inte i Tyskland,utan i Sverige när bilen kommer hem o innan den skall regbes |
|
|
Som vanligt, oftast billigare i längden att köpa en "ordentlig bil" när man ändå är ute och handlar. Måste finnas en anledning till att madelene säljer bilen så billigt. There is no such thing as a free lunch |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.