|
|
|
|---|---|
| Jag undrar om någon vet om det går att koppla in ett slutsteg i original sterion?bmw buisness cd står det. finns ingen bas i denna värdelösa ljudanläggning men ändå vill jag inte byta hela ljudet. nån som varit med om samma problem som kan ge lite tips :D mvh ! | |
|
Bara att byta ut originalskräpet gör mycket, både ljud- och funktionsmässigt. Sedan är det lätt att ansluta baslåda via lågnivån. Boldly goes where no BMW has gone before |
|
| Har en touring med en rund baslåda ovanför reservdäcket,som är kopplad till en av högtalarna bak, det är helt ok ljud är nöjd | |
|
Kan köpa en Hög nivå omvandlare på Biltema 129:-. Fungerar perfekt också kan du behålla multi ratten. |
|
| okej. men vart kopplar man in den omvadlaren då? funkar den sen som lågnivå asså:D mvh | |
| Om du ska ha steget i skuffen, så kopplar du omvandlaren till bak högtalarna (Finns 4 kablar på omvandlaren. 2 till varje sida. Sedan Låg nivå kablarna till steget. Sedan drog jag (vad heter den) den blå kablen från steget till bakljuset. Enkelt och smidigt pga jag ville behålla Multi rattens funktioner. | |
|
Jag har gjort samma som Clintan, men för att förtydliga så är slutsteget kopplat till en extra baslåda i bagaget. Det finns även aktiva baslådor med inbyggt slutsteg och högnivåingång. Blir en väldig skillnad på ljud med en extrabas i skuffen. BMW CS #5206 |
|
| Sant och tack Christer Silve'n. Missade det. :) | |
| ja okej nu är jag med . det ska ja fan ta och testa har ju två 12 or liggandes . men det spelar väl ingen roll om man har jätte kraftig baslåda eller en klen *i watt antal* mvh | |
|
Ingen aning Stefan, men antar det hänger på ditt steg. Själv använde jag det som jag köpt för ett par år sedan (Steg och Baslåda som hör ihop så att säga). Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| jaså okej, för det är ett rockford monoblock. men ska ta och testa det för man vet ju inte förens man provat det.. :P tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.