|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ny på forumet och inom att pilla med BMW. Precis köpt mig en E39 530i -01 och vill gärna ha lite mer bas återgivning. Så tänkte leta rätt på lågnivån så man kan koppla sitt slutsteg. Har letat och läst det jag sökt på här på forumet men blir inte riktigt klok på hur jag ska göra eller vilken anläggning jag har. Har den stora Navin (16:9) med bandare bakom och växlare där bak. I menyn finns inget DSP. Så frågan är hur jag får ut lågnivå och vilken stereo jag har? Har följt denna beskrivning Länk Men har ingen 26 pins don. Bild på hur det ser ut i min bil: Länk ------------ BMW 530i -01 | |
|
Fixat det ännu? :) Har inte heller något slutsteg där bak! |
|
| Skaffa en hög/lågnivå omvandlare,koppla den på högtalarna bak o vips så har du lågnivå. | |
|
köpt min en omvandlare och dragit kabel in till bagaget, dock inte kopplat in den än så de blir spännande! Satt grenkopplare på högtalarkablarna, sen tog jag en på den vit/lila som jag läste skulle vara remote, mätte och det verkade stämma bra! Ska koppla in allt imorrn! |
|
| Lycka till | |
| Gick hur bra som helst! måste bara skära upp ett hål bakom mittarmstödet nu, så man får inte lite ljud i kupén! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.