|
|
|
|---|---|
mkk230 |
4 st Dubbfria Nokian Hklp R, 2 däck har 6 mm slitage kvar och 2 har 8 mm. tillverkade v,32 2008 Är dessa säkra eller pålitliga som dubbfria vinterdäck. Endast däck. Skulle ni köpa dessa eller andra funderingar |
|
Invänta lite...snart kommer det reas ut en massa däck. Köpte helt nya Michelin Alpine 225/45/17 förra sen-hösten för 1100 kr st "Riktiga män kör diesel" |
|
mkk230 |
Vart köpte du dem? Satsar lite mer på hakka däck. |
|
Låter bra i mina öron.. Hakka R är ju riktigt bra däck. //amullo |
|
|
Hakkapeliitta R är riktigt bra dubbfria vinterdäck konstruerade för nordiska vinterförhållanden. Michelin Pilot Alpin som Herr.Bayer nämnde är central europeiska vinterdäck och de flesta av dessa är ingen höjdare när det råder riktigt vinterväglag och är riktigt halt ute, finns undantag som Continental WinterContact TS810 och TS830.. Har inte testat just Alpin däcket, men andra central europeiska vinterdäck och de som talar för dem är egentligen bara greppet i torrt och vått, grenar som nordiska friktionsdäck inte är lika bra på. Vill du ha bra vinterdäck på din bil blir det inte så mycket bättre än Hakka R om du ska köra dubbfritt. |
|
|
Länk Bliur min första vinter med dubbfria. Jag köpte Continental ContiWinter Contact TS810 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.