AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.578

Oljud från lager (tror jag).. men vilken sida? e39-540

mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Hej!
har fått oljud fram på min e39:a.Det verkar tystna när jag svänger höger...är det vänster el höger lager som är slut? ibland låter det nästan som oljudet kommer från vänster fram o ibland låter det nästan som det kommer bakifrån...
tacksam för svar...

Lelle
St
120
Stillaman
Lexus GS 450H
BMW 523i
Lexus IS 200
Samma här, fast bak.
Den gamla sanningen att belastningssidan vid sväng är boven gäller inte alltid.
Lyssnat av med stetoskop uppallad, under drift, men det gick inte att avgöra "i tomme".
Får la vänta tills det blir värre eller byta båda...
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
hemskt irriterande iaf..låter som ett bålgetingbo..

Lelle
St
120
Stillaman
Lexus GS 450H
BMW 523i
Lexus IS 200
Spinn upp hjulen och lyssna. Det kanske hörs tydligare på din...?
Stingrayracing
Om du har en lasertermometer är det rätt enkelt. Kör en bra bit, utan att försöka bromsa allt för mycket. Ta bort navskyddet på fälgen och kolla vilken sida som är varmast. Där har du troligtvis felet.

//Lasse
Jag gick på varifrån oljudet kom och det slutade med att jag har tre nya hjullager, till slut lämnade jag in den på Wölkes så att de fick felsöka och byta RÄTT lager. Det är dubbla lager i bak i alla fall så det går inte att avgöra med lyssning vilken sida oljudet kommer ifrån!
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Eller fråga snällt på en bilprovning om det kan gå för sig att få spinna framhjulen dom brukar inte vara omöjliga...medtag kaffebröd...
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
testade o spann bägge framhjulen o det högra låter en hel del..ska testa bakhjulen oxå för säkerhets skull. Bilen tystnar som sagt ganska mkt vid högersväng..
mvh

Lelle
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag har lagerliknande oljud vid högersväng, men inget rakt fram. Jag misstänker dock att det är uddamärkes M+S-däcken, eller hur vanligt är det med kassa framhjulslager?
Det är 540iT -99 det gäller.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Hej!
Det var hjullager höger bak som var problemet ....bröderna månssons löste det...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.