|
|
|
|---|---|
Verdi |
Har fått några repor och kantstötningar på 2 fälgar. Men jag gissar att man måste lacka om alla fyra om det ska likna nåt? Har sett priser på 1000:-/fälg och uppåt. Går det att fixa billigare? |
|
Hmm..."Går o går", klart det kan bli billigare om du har någon inom din bekantskapskrets el.dyl. som kan lacka fälgarna och att fälgarna inte är skadade på annat vis osv.. Nu har jag väl inte så nya siffror att lägga till s.a.s., men dryga tusenlappen(snarare 1400-1500kr/st) går det på för en firma som är i "fälgrenoverarbranschen"... Men då är det ju inte bara en "kosmetisk renovering" utan ofta är ju en kantstött fälg mer eller mindre skev också så riktning och mtrl påsvetsning etc borde ingå i detta pris.. Nu var det ett tag sedan jag kollade priser, men jag tror nog att för under en tusenlapp så är det nog inte så många kvitton inblandade i den "affären" om jag får säga mitt.. Men du kan ju fråga runt lite bland firmor i verkstadsbranschen om du inte har någon "kompis" som kanske är bevandrad i fälgfixarvärlden.. Mvh Janne. |
|
Verdi |
Ok. Jag har inga kontakter så det är med andra ord inte värt det. Blir nog att jag köper ett bättre begagnat set fälg+däck istället då och försöker kränga iväg mitt för ett par tusenlappar. Vad tror ni om Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.