|
|
|
|---|---|
|
funderar på om det går att uppgradera till adaptiv växellådsstyrning på en -92:a på ett någorlunda enkelt sätt?det kom ju sent -92 och min bil är en tidig är det bara egs-boxen och knappen som skiljer tro? Skulle ju vara trevligt att ha.. Funderar även på om det går att uppgradera takluckans styrning till touchfunktion vilket tydligen var option, bra mjukvara som skiljer eller? 850ia -92 | |
|
Ingen som har koll på detta?har inte förstått vad funktionen är i m-läget överhuvudtaget? dessutom växlar min bil mjukare i sportläget än i ekonomiläget? Har förstått att många har problem med ryckig automatlåda? 850i -92 |
|
|
Borde inte det ha påverkan i dels gaslägesgivaren(adaptiva lådan anpassar ju sig efter körstil, eg hur man gasar), motorstyrningen och annat? Nu gissar jag men det är så långt min kunskap sträcker sig. Du får kanske jämföra delar på en 91/92a med en 93a¨på Länk så vet du om de har olika artikelnummer t ex. Mläget är till för vintertid om det är halt, start på 2:a el 3:e växeln. Är olja och filter bytt i lådan? Annars kan det påverka så att lädan växlar mjukare. Mvh Asken |
|
|
Enligt e31 folket på roadfly och bimmerforums, så kan man använda M läget för att själv växla mellan 1-3. Har själv kört så flera gånger och lådan växlar mycket mjukare och finare då än i S läge. För en mer "sportig" karaktär. Vet inte om lådan kan ta stryk av det men har inte läst att någon fått strul pga det. Mvh DuNegro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.