|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW-vänner. Har en 540i -98. Jag hade som många andra, pixelfel i huvudinstrumentet, fick nys om en firma i Örebro, som lagar sådant. Plockade bort instrumentet, och lämnade in det under tiden som jag var på besök i området. Felet fixades, och allt fungerade vid återmonteringen. Under tiden hade jag batteriet bortkopplat som sig bör. När jag efter detta kört ut bilen ur garaget så upptäckte jag att höger parkeringsljus lyste, när jag sen satte på tändningen så blinkade höger blinkers. Nu var det helt omöjligt att stänga av den. När jag för blinkersspaken åt vänster så blinkar den helt normalt åt det hållet, men så fort spaken är i neutralläge så blinkar den höger, Kan det ha något att göra med huvudinstrumentet som lagats eller att batteriet varit bortkopplat? någon som kan hjälpa. | |
|
Provat koppla bort batteriet igen?. 628csi |
|
| Låter mer som att felet ligger i ljusmodulen. | |
|
Hej och tack för era svar, jag har hittat felet, det var blinkersspaken som på något sätt havererat. Jag plockade bort den och delade på den, lite tricksigt, men det är ju kvalitet på grejorna, och det var skruvar som höll ihop detaljerna. Jag kunde inte se att något var sönder, men jag rengjorde kontaktytorna, skruvade ihop det och provade, och det funkade direkt. Antagligen är det lite slitet, så det är nog bäst att trots allt sätta dit en ny framöver. MVH Tommy 5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.