|
|
|
|---|---|
|
Har ett ljud på min m3 som jag tror är vanos rassel har jag rätt eller är de något annat? Detta ljud är inte konstant ska tilläggas brukar vara efter start i ca 1-3 min sedan är det borta Något att oroa sig för? Länkar ett videoklipp inte bästa ljudkvalla men man hör hur de låter Länk | |
|
kommer det framifrån nosen på motorn då? ta en skruvmejsel och lyssna mot på olika ställen om du är osäker. inget att oroa sig över om de är vanos. men den bör bytas för att fungera optimalt. BMW ownz |
|
| Så vitt jag kan höra kommer de framifrån runt nosen. | |
|
det låter väldigt märkligt. kan inte säga säkert, men de kan inte vara kedjan då? någon som vet om de börjar låta så, först kall motor när den är dålig/sliten/spännare? BMW ownz |
|
| Jag har svårt att tro att de är kedjan eller dess spännare tycker de borde skramla mer då eller rassla. Sen brukar väl oljud från kedjan inte försvinna? | |
| Ska dock sägas att detta mest är när motorn startas kall. När man startar varm försvinner det efter ca 5 sekunder | |
| En sak till ja glömde att säga är att ljudet uppkommer inte direkt utan ca 5-10 sekunder efter start vid kall motor-vid varm motor verkar det komma direkt. | |
|
anledningen att jag snackade om att kedjan KANSKE gjorde ljudet är för jag läste i någon tråd om att oljetrycket skötte spänningen av kedjan och den knackade eller lät illa de första 10-15 sec innan trycket letat sig fram. inget jag är 100 på och hittar inte tråden jag menar. va jag vet så är spänningen fjäderbelastad. BMW ownz |
|
| Är det en 3.0 eller 3.2? | |
| Tar tillbaka det, såg nu i rubriken, testa att byt sträckaren till en 3.2 | |
| Ok enligt tidigare skulle den va bytt till just 3.2 men då inget kvitto finns vet man ju inget om det. | |
|
Så ja antar att ni mest tror på spännaren då eller? Inte vanos men de är väl inte farligt att köra med så länge de bara tystnar |
|
| Pratade me min lokala bmw verkstad o han trodde mest på vanos då dem ofta låter på just m3or. O då de slutar att låta efter ett tag trodde han inte heller på spännare eller kedja lite av samma jag tänkte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.