|
|
|
|---|---|
|
Har ev tänkt att byta in min bil på firma. Då man, enligt min erfarenhet, alltid köper bilen som avställd på firma och får stå för skatten så tänkte jag att jag skulle byta in min bil som avställd även den. DVs jag ställer av den innan jag lämnar den hos handlaren, så att jag får tillbaka på skatten. Lite som att "j-as tillbaka", det borde väl funka? Kanske många som gör så, jag har dock ej tänkt på det förut, dock så kräver ju det att man fulkör med avställd bil till bilhandlaren. | |
| Parkera bilen hos bilhandlaren dagen innan om du har möjlighet. Sen ställer du av den och får tillbaka dina pengar. Dagen efter byter du in bilen och eftersom den redan är parkerad hos bilhandlaren behöver du inte köra runt med en avställd bil som saknar försäkringar. | |
|
Det räcker med att du ringer till transportstyrelsen från parkeringen hos handlaren så får du tillbaka skatten på din bil, bara man ringer innan handlaren gör "sitt jobb". Ställde faktiskt frågan i Torsdags till en tjänsteman hos Trans..... |
|
| Seriösa bilfirmor parasiterar inte på det här sättet. Sist jag var med om ett inbyte (min bror bytte in en tre år gammal sydkorean mot en fabriksny Volvo C30) fick köparen innestående skatt tillbaka. | |
|
erc: Kan upplysa dig om att i princip alla bilfirmor ställer av inbytesbilarna och behåller skatten, även de seriösa... MVH Christofer |
|
| En SERIÖS bilfirma kollar hur mycket skatt som återbetalas och drar av den summan på köpet. Så har det varit på de firmor (stora märkessäljare Opel och Mazda). Nu senaste när jag köpte BMW:n på Halmstad bil var den forfarande påställd(köpte utan inbyte) och det bjöd firman på. | |
|
Bara för att det finns firmor som inte ställer av bilarna så betyder inte det att det är praxis i bilförsäljningsbranschen. Vad är de ni menar med seriöst? -Jag bjuder på skatten men har ändå gjort en vinst på 30000:-, haha... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.