|
|
|
|---|---|
|
En kväll var jag ute och körde med min älskade pärla när den helt plötsligt tappade kraften när jag skulle växla till 3an och sen så dog den. jag skruvade bort insuget och insåg att slangarna som går från insuget var sprukna och undertrycksstyrningssystemets slangar var med sprukna även dom som går till tomgångsmotorn var inte hela. allt detta är nu bytt och nytt men den funkar endå inte. bilen har rätt comp och jag har kollat en snabb titt på ventilerna men det är ingen som skijer sig från någon annan. här är en länk så ni ser vilka jag menar: undertrycksstyrningen Länk slang nr 11 var det som va trasig Länk och alla dom här slangarna bytte jag Länk så jag har bytt allt det som var trasigt och har köpt en ny elektriskventil, bränslefilter, luftfilter och kollat compet motorn startar med nörd och näppe man får ge den lite gas för att den ska hålla sig vid liv och den går ojämt i mortorn och den spotar ut avgaser värre än en kall disel. har ni några tips på vad som skulle kunna vara fel är jag väldigt tacksam för det. jag har även försökt att felsöka den men det står att allt är i tipptopp så hjälp en kille vars ideer har tagit slut peace | |
zcooter |
Prova med att nollställa alla felkoder |
zcooter |
...... Annars ställl frågan på e34m5.se |
|
okej jag ska testa det i helgen och ja frågar vidare peace |
|
|
Provat koppla loss batteriet ett tag?. 628csi |
|
|
ja batteriet har jag koppat bort. men tack endå. vad tror ni om inpulsgivaren? peace |
|
| Om den inte lägger upp några fel koder kolla då så du har rätt soppa tryck och att tryckregulatorn är hel... tändkablarna kan oxå vara dåliga mät upp dom | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
LMM!? Mvh Patrik |
|
bandaz tack för tippset ska kolla det så återkommer när dom e kollade. patrik den byter varvtal när jag kopplar ur lmm iallafal. och den e ju inte den billagaste saken att köpa vad jag vet :( peace |
|
|
"motorn startar med nörd och näppe man får ge den lite gas för att den ska hålla sig vid liv och den går ojämt i mortorn och den spotar ut avgaser värre än en kall disel." Symptomen låter precis som när min LMM pajade. Mvh Johan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Prova att köpa en burk crc airsensor cleaner rengör tråden i lmm ordendtligt. OBS rör absolut inte tråden! Koppla ur batteriets + pol för en halvtimme och starta sedan bilen (om det går) låt den stå på tomgång i en ca 5-10 min. Finns en möjlighet att krysskilen på veven har knäckts med, i och med detta blir pulsen från triggerskivan fel. Mvh Patrik |
|
Tippar tät katalysator, min 520 är likadan. --- BMW 520iT-92 Mazda Eunos Cosmo 20B -90 Mazda RX3 -73 |
|
|
tack för alla tipps ja tror att felet är bränsletrycksregulatorn. fick köpt mig en testare och det första som hända va att den gick till max altså över 7,5 bar när den ska ligga på 3,5. jag får köpa mig en sådan crc och göra rent tråden i lmm för säckerhets skull. jag har vart med inne på det med veven men kan inte tänka mig att det är det med tanke på vad jag fick för resultat efter provningen av btr. så nu har jag beställt en ny btr och hoppas att jag får den i veckan återkommer när den e testad och klar peace |
|
|
Vart mätte du trycket? Före eller efter fuel railen? --- BMW 520iT-92 Mazda Eunos Cosmo 20B -90 Mazda RX3 -73 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.