|
|
|
|---|---|
|
Om man utgår ifrån bmw e30 320 -89, vilket är då enklast att trycka ner i motorrummet, vilket är det billigast alternativet, och vad behövs? Eller är det lika svårt att sätta dit en e34 m5 eller m3 motor som att sätta dit en e39 m5 v8? Om vi säger att jag väljer m5 e34 alternativet, vad behövs? Om jag köper en smälld m5 har jag då allt som behövs? Eller tillkommer något såsom kardanaxel, eller grenrör? Tack på förhand. Mvh Kristoffer | |
|
M3 motorn (S50) är lättast och billigast att få på plats. E30 motorfästen och E34 24v oljetråg och pickup så sitter motorn på plats. Bäst är att modifiera tråget för denna lutning, men inte ett absolut måste. Grenröret eller torpedväggen måste modifieras. Växellådan från M3 3,0 eller 328 passar men du får bygga om spakstället och balken. Även främre delen av mellanaxeln från M3 3,0 eller 328 passar. Går ju att köra med låda från 325/525 också men de är inte lika kraftiga och även lite kortare. Går även att köra med E36 lutning på motorn, då passar spakstället. Motorfästen lär dock bli special. Utöver motor och växellåda lär du byta diff och bromsar runt om samt ALLT i hjulupphängningen för att öht kunna använda bilen. Det är iaf mitt tips! --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Har för mig att de finns en M3 3.0 motor till salu som är anpassad för E30 på rejsa.nu | |
|
Tack så mycket för svaren. e39 m5 motorn kan man glömma va? Massa att göra för att få den på plats eller? |
|
|
Allt går. Finns ju en E30 i Gbg med S62 (Limmets). Dock mycket jobb, omöjlig att besiktiga och så kostar det ju en slant. Typ 50k bara för skrapad motor. Men obegränsat fränt! --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.