|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att uppdatera till senaste firmware på min mk4. Någon med tips på bra ställe där man kan ladda ner rätta grejerna och info hur man går tillväga med bränningen??? Hittade ett på piratbukten men testade bränna den på dvd+rw samt vanlig cd men den gnäller ändå att den inte hittar skivan?? Nått spec man ska göra?? Har haft tändningen i läge 1 innan jag matat i skivorna. Tacksam för svar,försökt med sök funktionen också utan att lyckas finna svar. | |
| testa att bränna på lägre hastighet och vanlig cd ej rw | |
|
har testat vanlig cd. ska man bränna alla mapparna å filerna elr äre nå .iso elr liknande man ska bränna`? |
|
|
Fanns det ingen read me file med instruktioner? Uppgraderade min Mk 1 nav. Först ville den inte känna av skivan men sen brännde jag med lägsta hastiighet på en skiva med bra kvalitet, då funka det. |
|
|
Fick de å funka :) Slet ner nån version av v31 som blev till .bin å .cue fil efter man packat upp zip filen. Brände sen med Imgburn på vanlig cd skiva... |
|
|
Sitter å kollat runt efter en ny FW [530d -05], men vet inte riktigt vad jag ska söka på... Är väl MKIV som jag har, eller..? |
|
|
530D -05 borde väl vara en E61a? De har iDrive, inte MK4 /Andy |
|
|
Tack Andy, Det stämmer nog väldigt bra. Och den kan man inte uppgradera själv utan måste hälsa på Doctor BMW.?? //ChH |
|
|
Jag kan :) /Andy |
|
|
Hjälpa mej?! ;-/ //ChH |
|
| Shifter och Beolink, ursäkta inhoppet, men tror fler är intresserade av att få lite modernare navigation även i E65, så kan du hjälpa till/ge råd/ hur få visning av fartkameror i navigatorn. Det sägs att man kan inte installera ny programvara till navigatorn i 7-serien. Men troligen finns det någon lösning på detta gärna något som inte kostar skjortan. Det är ju mest en kul grej att ha fartkamerorna i bilnavigatorn, även om kameror är bra uppskyltade längs vägarna. | |
|
Instämmer med föregående, och då även till E61 Är helt ny på det här med BMW, men än känner jag mig inte för gammal för att lära, tar lite längre tid att fatta bara... En guide, kanske? ;) |
|
|
Hej, Vi bör skilja på 2st saker. Uppgradera mjukvaran i befintlig navidel samt uppgradera till ny hårdvara. Att uppgradera till ny navimjukvara går att göra via BMWs Progman & OPS interface för de som har det. Att uppgradera hårdvaran är dyrt, men fullt möjligt. /Andy |
|
|
I mitt fall handlar det att uppdatera mjukvaran... //ChH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.