|
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag ska eventuellt köpa en bil med den vanliga sportratten och undrar om man även måste byta airbagen om jag vill byta till M-sportratt? |
|
Har för mig det finns en annan tråd ang detta. Och det passar inte, så du måste byta airbag också. Sedan hade den personen problem med att airbag lampan tändes om jag minns rätt. |
|
|
Bytte på min E46 -03 och det fungerade..Är samma airbag så varför skulle det inte funka....Då pratar vi nya ratten sport 2-ekers till M-enkel eker nertill... BMWROBBAN |
|
Verdi |
Frågan gäller E90. |
|
Verdi: Läste du inte det som jag postade i tråden du skapat i "Försäkring och Värdering"? Clintan66 har som sagt fel. Från den andra tråden: "Sportläder- och M-sportratten använder sig av samma airbag så att den skulle behöva bytas stämmer inte riktigt. Länk Standardratten har däremot en annan airbag än de andra två." Infogar även lite bilder på hur rattarna ser ut så blir det ännu tydligare att det är samma airbag till Sport- och M-sportratten. Standardratt: Länk Sportratt: Länk Länk M-sportratt: Länk |
|
Verdi |
Tack Chris. Har skicka powerpost till "Med känsla" men inte fått nåt svar än. Förhoppningsvis kan jag köpa den, om jag nu slår till... :) |
Roffa1 |
Det finns en mkt fräsch M-ratt ute på Blocket under Östergötland (Linköping) Niklas. Kostar 4000:- inkl monterad airbag. |
Roffa1 |
Länk |
Verdi |
Niklas i Linköping? Är det Nikeman det, månne? Ska först få min bil såld. Det är nog det svåraste. :) |
Roffa1 |
Har redan frågat det är ej hans M-ratt. |
|
Lätt byte, jag följde en bra tråd på e90post.com om detta. Bytte från std -> m. Men krävde då sportratt/m-rattens airbag. /T |
|
| Ja då var det kanske inte fel man läste i en annan tråd Pancho | |
|
Väcker gammal tråd låter lite dumt men jag monterade M ratt i min M5a för ett tag sen den nya alltså den som även sitter i M3an nu vill jag demontera den men fixar fan inte det!!!Det var bara att klicka dit airbagen men nu får jag inte loss den,,Nån som kan ge mig snabba svar tack på för hand |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.