AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
9.240

1 serie ägare! Vilken blir er nästa bil?

Sida 1 av 4
Martin E
Min 120 diesel-08 har nu rullat drygt 7000 och vagnskade garantin försvinner 2011.
Jag börjar se mig runt omkring och finner inga liknande bilar med samma prestanda. Har provat alla dieslar i Golf klassen och finner inga som passar mina behov bättre än 120D för närvarande.
Mao är jag riktigt nöjd med mitt bil val.

Funderar starkt på att invänta den nya F20 som kommer lanceras 2011.
funderar med på nästa 1-serie alternativt en mini cooper
Blir säkert en ny F20 om några år med M-Paket.
Nästa bil blir nog en X1.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Har ju åkt klimatsmart och snålt nu så måste ju kompensera de, nästa bil blir nog en x5 4,6:)
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Scirocco 2.0 tfsi
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Nya Volvo S60... Lutar det åt...
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
1M Coupe alt F20s motsvarighet till 130i/135i... Skulle bytt i år men ligger lågt tills de nya godsakerna kommer :)
Funderar på nya 3-serien (F30) eller Mercedes C-klass.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tror också det är svårt att hitta en bil med samma prestanda, körglädje och komfort i storleksklassen som en 120d M-sport, visst finns Golf GTD som är hyfsat prisvärd, men den lirar ändå i en lägre nivå på de flesta punkter.

Det sista jag hörde från min BMW återförsäljare var att nya F20 troligen börjar tillverkas från marsproduktionen 2011, jag vill helst vara ute ur min innan dess för att slippa värdetappet som alltid kommer när ny modell lanseras.

För min del hade jag helst skaffat en F10 520d men dom är lite dyra ännu så troligen blir det en lätt beg E90 318d/320d för mig nästa gång

BMW CS #5139
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Påståendet att en 1-serie M-Sport är komfortabel måste stå i relation till något mycket obekvämt... Nu köpte jag inte min etta för att den skulle vara komfortabel, utan får sina härliga vägegenskaper och bakhjulsdriften.

Efter det har min handlare lyckats få mig att utesluta BMW vid nästa bilval i.o.m. alla otrevliga garantibråk kring sprucken klädsel, sömmar som släppt, fyra totalt snedslitna däck, rullande gummimattor, spridare som behövts bytas vid tre tillfällen (alla med driftstopp som följd) och några andra saker... Synd, man tillåter det att gå till en gräns sen funkar det inte mer. Allt detta på en bil som rullat mindre än 3000 mil. Felen i sig hade jag kunnat leva med, det är tyvärr sånt som händer, men behandlingen hos verkstan är inte ok.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Haha, måste ta bort många andra saker. Det var INGA andra saker. Hade bara skrivit en sak som exempel innan jag lade till allt och glömde ta bort den raden... Rätt ska vara rätt... Sen hittade jag inte edit-knappen... ;)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jämför gärna stolar och ljudnivå med tex Golf GTI/GTD så tycker jag ettan är ganska komfortabel, men chassiet är ju däremot av naturliga skäl inte speciellt komfortinriktat.
Om jag däremot jämfört med den E60 520d-08 jag hade tidigare är 120n såklart rena burken, men rolig att köra är den =)

Min bil har rullat runt 2600 mil och hittils helt felfritt, inte ens en droppe olje har behövt fyllas på

BMW CS #5139
Om man är nöjd med bilen, varför inte fortsätta köra den? Tror inte F20 kommer fresta mig och själv tänker jag behålla den länge.
Med reservation för en satsning på vad jag ser som nästa prestandasteget (inte +10% eller +20% men gånger två på precis allting)
Martin E
Tycker Golfen är relativt slätstruken i sitt formspråk.
Den bil som jag tycker ligger närmast 120D med M sport paketet är
Scirocco TDI 170 som jag tycker designmässigt är ett strå vassare men den går inte att få med drag. Så den faller fetbort

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Funderar faktiskt på att byta min 120dM till en ny eller nästan ny Ford S-max med 140/163 hk diesel under nästa år.

Min E61 525dT byts till en F11 520dT nu i höst.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
jag hoppas på en F11..
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
1 130i ska bli så kul :)
Da
94
Daniel_k3
BMW 325d Touring M-sport -07
Kommer bli en 135a, när jag hittar en fin lågmilare för rätt pengar :)
ps
377
psike
M240i xDrive -19
funderar lite på detta med, om typ drygt 1 år är det dags att börja fundera på byte och stannar gärna hos BMW, men det blir väl isåfall en av de sista E90 som rullar av bandet eller en av de första 1-serie-bilarna, och från början finns det ju sällan några vettiga paket/erbjudanden/rabatter. Så jag kommer säkert slänga ett öga i alla fall på både Audi och Volvo... men men, kanske kör vidare lite längre än planerat för att invänta nya Trean...

Sammantaget är jag oerhört nöjd med min bil iaf, även omjag gärna haft 4WD och automatlåda.

Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Jag bytte nyligen, det blev en M3 e92 -09
Grymt nöjd med valet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.