|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag skrev följande i min sebaste annons (Audi A6 2,0t -07 3700mil) Pris för er som utan skam i kroppen och som vill pruta mycket: 225' Pris för er övriga: 195' Det fungerade klockrent *hehe* Marin |
|
|
Det är inga problem alls att sälja bil på Blocket, dock förutsätter det att man har en någorlunda attraktiv bil i kombination med ett bra pris och en god annons. Här ser jag inget fel på annonsen men vad gäller modellen och priset skall jag låta vara osagt. Som jämförelse sålde en bekant sin silverfärgade svensksålda 525iAT -02 med M-sportpaket och 16kmil för 68kkr och den gick inte iväg av sig själv direkt. Detta var ca 1månad sedan. I jämförelse med din bil känns då 88kkr som ganska saftigt, trots en väldigt snygg färg och utrustning. Så dessvärre tror jag priset måste ned ganska mycket för att vara intressant hos de seriösa spekulanterna. |
|
|
Kristoffer: låter lågt för en 525iAT med M-sport om skicket var ok. Även om E39T börjar bli gammal så upplever jag fortfarande att det finns ett intresse för E39T med M-sport. Får själv förfrågningar med jämna mellanrum om min är till salu både här på forumet och ute i "verkligheten", senast idag faktiskt då jag pratade med en kollega om att köpa ny bil... ___ //Ulf |
|
|
Ulf: Det var ungefär vad han också tyckte men det verkar som att även M-sport bilarna tappat lite i attraktionskraft i takt med att milen tickar på och modellen blivit äldre. Tror dock att din bil är betydligt mer unik vad gäller mil och utrustning vilket borde ha en signifikant skillnad på priset. Samt att det är en 530. Men återigen, 88kkr för en 525 -02 sedan med skinn och automat och 15kmil är i sammanhanget ganska mycket pengar, vilket jag är rädd för skrämmer eventuellt seriösa spekulanter. |
|
|
Det värsta är ju att en gammal Volvo/Toyota/Mazda/Passat/Golf i sämre skick med samma prislapp som en välskött BMW är lättare att sälja. Fortfarande cirkulerar det att BMW är dyra att hålla!! Och har man en rödaktig partifärg så brukar detta också avskräcka. Finns bekanta som nästan blivit mobbade för de bytade från Volvo till BMW. Alltså bland sina partikamrater. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
kamel2, passa på och njut av komiken. Har också tyckt att det är jobbigt med den typen av kontakter. Nu ser jag det som stor humor istället! Ger mer lycka i livet! Ett annonseringsalternativ är att skriva annonsen på engelska och översätta den till svenska...kolla en som försökt Länk Observera fotpallen! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Allt handlar bara om hur länge man vill hålla på och "kludda" för även tid är ju värt lite pengar plus att om man bor i en storstad får man ta med försäkringskostnaden för att ha bilen ytterligare en månad, förutom skatten och ev. ngt annat. Men sedan är det ju som så att en bil är värd så mycket som en säljare och köpare kommer överens om vid just det tillfället - det oavsett vad listor och dyl säger eller vad man som säljare tycker den är värd. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
theraphosa2009 Självklart går jag inte på det, speciellt nu eftersom jag har läst igenom hela din tråd och lider verkligen med ditt läge som du hamnat i. Det var det som fick mig att säga nej direkt när han de ringde. Då till nummer och namn. 070-0439489 Denna person lämnade ett mail där han förklarade att han inte hade nått mig och lämnade telenmr. Så jag ringde upp, då till det som fick mig att ana oråd redan var när han frågar vad det var för bil, Hade han skickat samma mail till flera personer? Han presenterade sig som Ingmar, av honom skulle man få pengarna efter 7 arbetsdagar. Jag frågade på lite och enligt honom så behövde jag inte skriva över bilen innan jag hade fått pengarna. Undrar då hur de tänkte stjäla bilen? Iofs behöver man inte äga bilen för att ställa den i en trailer och köra bort den från landet. 076-2797316 ringde och presenterade sig som Kalle. Han förklarade att jag tänkte sälja vidare bilen och sysslade med detta, då jag förklarade att jag ville ha pengar direkt innan jag släpper bilen så sa det klick i örat. |
|
|
Headmaster: Fy fan vilka människor det finns som bara är ute efter att blåsa folk på deras mödosamt ihoptjänade slantar. Jag skulle nog göra som Jiee och inte sätta ut telnr, och dessutom skriva "oregistrerade kontantkort undanbedes"! |
|
|
Kolla den här annonsen! Länk Jag funderar på att använda samma taktik vid försäljningen av min bil om 2v. Vad tror ni? Mvh Marin |
|
|
Nja...lägga bud sådär på bil som man inte sett. Säger att man skulle lägga bud på 160" och han accepterar. Han åker dit och kollar,ser att han inte alls vill ha den då den inte uppfyller det krav man trodde. Är det bara ut med ny annons igen. Tycker det verkar trassligt sålänge inte första budet tar den. Visst, skönt att slippa en massa samtal,men nja... Sen det här "måste bort" tycker jag inte alls är någon fördel för säljaren. Tyder på desperation. |
|
|
Tror inte alls på metoden att skriva en massa förhållningsorder och krav som köparen måste uppfylla. Visa upp kontanter, ej får provköra före avslutad affär, ej får pruta, måste tala svenska osv osv. Har aldrig sett någon som sysslar med försäljning professionellt använda sig av liknande skrivningar. Tvärtom försöker man locka till sig kunder genom olika typer av belöningar. Kan ha viss förståelse för att man främst vill ha svar på mail eller telefon eller att man inte vill bli besvärad av telefonförsäljare eller bilförmedlare. (telefonsäljarproblemet har ju iofs blocket redan löst på ett smidigt sätt) |
|
| Jag tror man blir av med "skräpet" om man håller en stenhård linje mot köparna. När jag 2007 sålde min V70R AWD -00 med 6 500 mil på mätaren skrev jag i annonsen att jag i pricip skulle få se deras kontoutdrag så att de kunde styrka att de hade stålarna, alternativet var att de skulle ha lånelöftet från banken med sig. Ett par intressenter hörde av sig. Den som köpte bilen frågade givetvis varför jag skrev så i min annons och jag svarade som det var, vill ha bort "Hej sista priset kompis" och de som bara ville provköra. Köparen å andra sidan var inte så himla villig att visa sitt kontoutdrag men genom vår diskussion förstod jag att denne var seriös och som sagt, det gick ju bra. Bilen blev såld och jag slapp "skräpet". | |
| Jag tänkte mest på budgivningen. Min.155' eller mer. Lite som KVD. | |
|
Jag gillar egentlige budgivning. Men det blir ju inte alls som KVD iom att köparna inte får se buden. Att bjuda i blindo känns meningslöst. Hur ska man kunna bjuda om man inte vet vad högsta bud är som köpare? ------- //Lövet |
|
|
Man kanske ska uppdatera annonsen några gånger om dagen? 10:-/gång går att leva med. Den länkande annonsen var igår på 150' , och nu står det 155'. |
|
|
Just det som någon påpekade så är begagnade Volvo/Toyota/Mazda/Passat/Golf är betydligt mera lättsålda trots att de i vissa fall värderas högre än BMW. Åtminstone gäller detta de äldre årsmodellerna. Tror det beror på flera faktorer att BMW ofta undviks eller undervärderas på andrahandsmarknaden, tex: - Det är ju nästan inflation på BMW i Sverige. Mycket pga massvis med importerade BMW i Sverige och folk vet om att de ofta är skruvade. Att försäkra sig om att skruvad bil är ok är sannerligen inte lätt, vilket gör att många helt enkelt undviker dem. Den här tveksamheten har väl till viss del även smittat av sig till svensksålda exemplar. - Man riskerar få glåpord som "pizza bil, pizzabagare, invandrarbil" osv, osv när man stolt visar upp sin begagnade BMW. Visst oftast hjärtliga skämt, ibland kul men i vissa fall störande. Själv tycker jag att många invandrare helt enkelt har bra smak när det gäller bilar. Många räknar bara tyska premiummärken som bilar. ;-) Händer så klart att man får helt motsatta kommentarer, folk undrar om man vunnit på lotto som köpt en BMW. ;-) - BMW är relativt ofta ägda av unga personer som kör dem hårt vilket gör dem klurigare som begagnade objekt. BMW har någon form av busbils rykte bland vissa. - Många tror att BMW är dyra i drift. Vilket väl endast är korrekt på modeller med de absolut största motorerna. Vi som kan BMW vet ju att de är väldigt snåla i jämförelse med motorstorlek och prestanda. Men de flesta "Svenssons" undviker bilar med stora motorer nu för tiden. För oss som inte bryr oss så mycket betyder det att vi kan fynda begagnade BMW som kostat över halvmiljonen som nya till bra priser. Även om det också påverkar andrahandsvärdet på våra egna negativt... |
|
| Lite slarvigt forumlering i föregående post. Jag menar att det är mycket svårt att försäkra sig om att en bil inte är skruvad. ;-) | |
|
Aha..........det missade vi :-) Jo en av grannarna sålde sin Corolla - synnerligen vanskött dessutom - årsmodell 2000 med mil 9000 för 59 TUSEN!! Jag hade tippat på 29´! En äldre tant köpte den för hon hade hört på PRO att de ALDRIG gick sönder. Mao det finns en stor marknad i ålder 65-80 och många av dessa är vitala kvonnor och hur många av dem köper en fin BMW med 15´mil på mätaren??? Resten köper Volvo............ Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Om man kör E39 som borde man bli kallad för snåljåp tycker jag. Bilen är billig att köra och serva. Går inte sönder så mycket heller. Allt detta om man bara kan tänka sig en bil som är äldre men har komfort som är bättre än många nya modeller. kör en v40 denna vecka, ett skämt till komfort och körkänsla. Skulle hellre köra en bmw 1800. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.