|
|
|
|---|---|
|
Efter en veckas semester har nu bilen fått sig en liten uppfräschning! Bytte dämpare + fjädrar, vilket inte var det roligaste.. Fram var det jobbigaste, tog ett antal timmar med första dämparen/fjädern, men den andra sidan gick på nån timme kortare tid. Bak däremot, inga problem, förutom att jag och min händige morfar (som ska ha många credits!) fick lov att borra upp bussningen i bakdämparen, + ta svetsen för att värma upp gummit, eftersom staget in i själva "stålklumpen" som axeln går igenom hade rostat fast ordentligt. Så efter en behandlning med svets och rörtång så gick det bra. Slutresultatet efter en 40 mm sänkning är oerhört bra! Jag är jättenöjd, sänknings-satsen inhandlades från Europadelar som trots beklagligt lång väntetid haft ett mycket gott bemötande och jag är i slutändan nöjd, givetvis fick jag kompensation för lång väntetid, vilket gör att Europadelar ligger på plus. En JR-sats blev det. Även ett JR Sportluftfilter åkte i, insatsfilter. Möjligen så låter det lite mer på höga varv, men inte särskilt mycket, trevligt att ha ett fräsch och fint filter hursomhelst. I övrigt så justerades ventilerna, vilket var en enkel match, tack vare Janne T så skruvades även oljeröret åt, vilket satt löst (tack!). Även den rekommenderade nya ventilkåpspackningen åkte på (121:- på Aros Auto). Kärran blev aningen piggare efter justeringen och tystare framför allt. Justja, strålkastartorkarna ligger nu i bakluckan, helt plötsligt fick man en ännu snyggare front. Detta plus sänkningen har gjort att jag spenderat ett antal timmar tittandes på min egna bil, kände knappt igen den efteråt. Vad ska man göra härnäst? Kände att jag behövde vädra mig lite. Bilder kommer upp under läsargalleriet så småningom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.